EMMA ESPINOSA PREMIADA AL CONCURS DE REDACCIÓ DE LA COCA-COLA

EMMA ESPINOSA PREMIADA AL CONCURS DE REDACCIÓ DE LA COCA-COLA

Dissabte dia 25 de maig de 2019 va tenir lloc el lliurament de premis de redacció que cada any organitza la Coca-Cola. L’Emma Espinosa, del Cor de Maria de Valls, ha estat una de les alumnes premiades, a nivell provincial, d’entre més de 2000 participants. Ha rebut un dels 18 tercers premis en la 59a edició del Concurso Coca-Cola Jóvenes Talentos de Relato Corto.

COLÒNIES DE CICLE INICIAL I SUPERIOR

COLÒNIES DE CICLE INICIAL I SUPERIOR

La setmana passada va ser molt intensa per als alumnes de cicle inicial i superior del Cor de Maria.

Els dies 20, 21 i 22 els nens i les nenes de 5è i 6è de primària van estar de colònies a la Granja-Escola La Manreana de Juneda. Allà van poder fer de forners, de grangers, van muntar a cavall i van poder practicar activitats de multiaventura.

I els dies 22, 23 i 24 els nens i les nenes de 1r i 2n de primària van anar a la casa de colònies Ca Manxol de Rasquera on van poder gaudir de l’entorn de la població fent jocs de pistes, fent de pagesos tot plantant síndries i collint les patates, van poder munyir cabres per fer formatge fresc i ens ho vam passar d’allò més bé anant a ballar a la disco.

Tot plegat, tres dies fantàstics per compartir i gaudir dels companys i les companyes fora de l’escola. L’escola valora molt positivament la participació dels seus alumnes a les colònies, ja que fomenta la convivència entre companys, la relació i la companyonia.

ROBÒTICA AL COR DE MARIA

ROBÒTICA AL COR DE MARIA

La robòtica i la programació educativa formen part d’un sistema d’aprenentatge interdisciplinari que a través de l’ús de les noves tecnologies, utilitzades com a eix transversals, potencien les habilitats i les competències de l’alumnat.

Des del col·legi Cor de Maria treballen des d’aquest curs l’objectiu STEAM per tal de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques buscant l’equitat de gènere.

I us preguntareu, què significa i què treballen amb l’STEAM?

S de Science: introdueixen el pensament i mètode científic.

T de Tecnologia: conèixer els robots, les peces i eines i fer-ne un ús.

E d’Enginyeria: construir solucions viables als reptes proposats.

A d’Art: amb creativitat, originalitat…

M de Matemàtiques: calculant el recorregut, el temps, la geometria…

Per aconseguir-ho treballen amb reptes que, mitjançant el treball cooperatiu i la construcció de robots (Bee bot, We Do, Mindstroms..), puguin resoldre.

Així doncs, el passat divendres 10 de maig, els i les alumnes de sisè de primària del col·legi Cor de Maria han participat per primera vegada a les jornades “Robocor” realitzades conjuntament amb la resta de companys i companyes de sisè de les altres escoles Cor de Maria a la Bisbal de l’Empordà.

El caràcter educatiu del Robocor ha superat totes les expectatives i ha quedat més que consolidat en aquesta primera edició. Un centenar de tallers dividits en vuit espais han afavorit que tots l’alumnat pogués desenvolupar les activitats amb èxit.

Una gran jornada que finalitzà amb una cloenda d’allò més dinàmica i participativa, amb un ball final per part de tots els participants.

FESTA DEL GROC A LA LLAR

FESTA DEL GROC A LA LLAR

Són petits, però amb molta energia, ganes d’aprendre, i de moltes activitats diverses. Per això, a la llar d’infants del Cor de Maria aprenen els colors tot jugant , pinten, posen gomets, i quan tenen l’aprenentatge ben assolit fan una petita festa i van vestits  d’aquest color.

Aquest mes de maig han fet la festa del color groc i s’ho han passat així de bé!

ELS ALUMNES DE 2n DE PRIMÀRIA DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE “POBLES I CIUTATS”

ELS ALUMNES DE 2n DE PRIMÀRIA DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE “POBLES I CIUTATS”

Els i les alumnes de 2n de primària del Col·legi Cor de Maria aquest segon trimestre han treballat el projecte: “pobles i ciutats”.

Durant aquest projecte han realitzat diferents activitats com passejades per la nostra ciutat per descobrir places, entitats, edificis antics, serveis,… També han fet una sortida a una vila més petita com és el cas de Montblanc.

Durant aquest projecte han après a utilitzar programes informàtics que els han ajudat a fer la presentació davant de les famílies. Han treballat, sobretot, amb el Power Point.

Per treballar en aquest projecte, els alumnes han dut a terme unes primeres sessions on els van explicar alguns conceptes que ja coneixien i, al mateix temps, van poder resoldre algunes preguntes que tenien sobre aquest tema.

Han utilitzat les tablets per a la recerca d’informació, visualitzat vídeos, buscat retalls, pintat diferents tipus de paisatges… Un munt d’activitats que els han permès aprendre per ells mateixos moltes coses sobre els pobles, les ciutats, l’educació vial, els serveis, els tipus de paisatges i moltes altres coses més.