ACTIVITATS PREVISTES A LA SETMANA SENSE SOROLL 2024. 22 – 26 DE MAIG DE 2024

ACTIVITATS PREVISTES A LA SETMANA SENSE SOROLL 2024. 22 – 26 DE MAIG DE 2024

INFANTIL

Infantil (I4-I5) i cicle inicial aniran en algun espai exterior de l’escola (pati, terrat). Els nens/es tindran una làmina en què hauran d’anar dibuixant tot allò que creuen que senten mentre gaudeixen del silenci (un ocell, nens de l’escola, avió…) Passada una estona, s’aturarà el temps i cadascú exposarà allò que ha escoltat mentre tots i totes estaven en silenci.

Finalment es farà una valoració de quins sons han estat els més escoltats per tots i quin ha estat el que ha passat més desapercebut.

PRIMÀRIA I ESO (TOTA LA SETMANA)

Durant tota la setmana no es posarà música a l’hora d’entrada a l’escola ni en acabar el pati. Els xiquets i les xiquetes d’escola verda indicaran amb un cartell quan poden pujar els alumnes cap a classe.

PRIMÀRIA I ESO

Taller de contaminació acústica a la nit a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO:

Els alumnes de 4t d’ESO realitzaran un taller per als alumnes de 5è i 6è de  primària.

En el taller es tractaran tres temes:

1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest taller s’explicaran les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris.

2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries, que han realitzat els alumnes de 4t d’ESO,  s’explicarà que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible.

3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut.

#SSSoroll2024

ALUMNES DE 3r D’ESO DEL COR DE MARIA PARTICIPEN A LA CONFERÈNCIA DEL CONFINT CATALANA 

ALUMNES DE 3r D’ESO DEL COR DE MARIA PARTICIPEN A LA CONFERÈNCIA DEL CONFINT CATALANA 

26 centres de tot Catalunya van participar en la conferència del Confint- Tinguem cura del Planeta. Aquesta trobada va tenir lloc el dimarts 16 d’abril al local de Fundesplai ubicat a El Prat de Llobregat. 

La CONFINT és un procés global impulsat pel govern brasiler que convida joves de tot el món a reflexionar i actuar per millorar el planeta. El projecte es desenvolupa a través de conferències escolars, autonòmiques, estatals i europees.  

Els alumnes del Cor de Maria estan treballant en diferents camps per intentar fer propostes de millora en el tema de contaminació acústica; per una banda, amb l’objectiu que es puguin dur a terme, i d’altra banda, amb la conscienciació de la importància que té per a la salut.  

En aquesta trobada s’han divulgat les línies de treball que aquest any els alumnes de 3r i 4t d’ESO del Cor de Maria han treballat realitzant les següents propostes: 

1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest treball s’han estudiat les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris. 

2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries s’ha vist que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible. 

3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut. 

Font: https://twitter.com/premsa_sost/status/1780191679703650635/photo/1

Per explicar tota aquesta temàtica l’alumnat del Cor de Maria ha portat un conjunt de maquetes per exemplifica de manera visual el projecte que presentaven en aquesta trobada. L’experiència va ser tot un èxit i molt enriquidora per a l’alumnat participant de la trobada.

Font: https://twitter.com/premsa_sost/status/1780176079908388934/photo/3

ESTUDIANTS DEL COR DE MARIA DE VALLS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE “CanSat” VISITEN DFACTORY BARCELONA: UNA EXPERIÈNCIA D’INNOVACIÓ I APRENENTATGE 

ESTUDIANTS DEL COR DE MARIA DE VALLS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE “CanSat” VISITEN DFACTORY BARCELONA: UNA EXPERIÈNCIA D’INNOVACIÓ I APRENENTATGE 

En un emocionant viatge cap al futur de la tecnologia i la innovació, estudiants de la Fundació Educativa Cor de Maria de Valls han submergit les seves ments curioses en el Projecte CanSat. Aquest projecte, recolzat per l’Agència Espacial Europea, desafia joves de tota Europa a dissenyar, construir i llançar un mini satèl·lit de la grandària d’una llauna de refresc. En aquesta aventura educativa, tres equips de l’escola, tots sota el nom d’Ares III, estan competint en aquesta emocionant carrera espacial. 

Els equips Ares III estan immersos en el desafiament de desenvolupar tots els subsistemes essencials que es troben en un satèl·lit, des d’energia fins a comunicacions i sensors. Al llarg d’aquest procés, lliuraran tres informes detallats sobre el seu progrés i disseny. La culminació d’aquest esforç serà el llançament dels seus “CanSats” mitjançant un coet el dia 20 d’abril a l’aeroport de Lleida, on duran a terme una missió científica o demostració tecnològica que conclourà amb un aterratge segur. Posteriorment, les dades recopilades seran analitzades i presentades, representant el fruit del seu treball i la seva dedicació. 

El viatge de descobriment no es limita a l’espai exterior, ja que gràcies al patrocini de l’empresa DOW, els estudiants han tingut l’oportunitat única de visitar DFactory Barcelona. Aquest centre d’innovació 4.0, impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, té com a objectiu convertir Barcelona en l’epicentre de la innovació en el sud d’Europa. 

Durant aquesta visita, els alumnes van ser guiats per experts de “I AM 3D HUB” i SíOCast, que els van introduir en les tecnologies d’impressió 3D i injecció de plàstic, respectivament. Des de la selecció de materials fins a la fabricació d’objectes, els estudiants van presenciar de primera mà les últimes innovacions en fabricació i tecnologia. 

“I AM 3D HUB” els va mostrar diferents tècniques i materials d’impressió 3D, brindant-los assessorament sobre els materials més adequats per imprimir les carcasses dels seus satèl·lits. A més, també es van oferir a ajudar-los en la impressió una vegada tinguin els dissenys finals. 

D’altra banda, SíOCast els va proporcionar una visió detallada del procés de creació d’objectes a partir de la injecció de plàstic. Els estudiants van poder entendre com funciona aquest sistema i com es pot aplicar en diferents indústries. 

La participació en el Projecte CanSat i la visita a DFactory Barcelona han estat experiències transformadores per als estudiants del Cor de Maria de Valls. Aquestes oportunitats no sols els han permès explorar el vast univers de la ciència i la tecnologia, sinó que també els han inspirat a somiar en gran i a desafiar els límits del possible. 

Agraïm sincerament a Dow i a DFactory Barcelona per obrir les portes de la innovació i l’aprenentatge al nostre alumnat, i esperem amb entusiasme els “CanSats” finals que resultaran de la participació d’aquests equips i descobrir quines missions duran a terme aquests mini satèl·lits i com aplicaran els coneixements adquirits durant aquest emocionant viatge educatiu. Aquesta experiència ha estat un recordatori que el coneixement i la inspiració estan a l’abast d’aquells que estan disposats a explorar i aprendre. 

AL COR DE MARIA FOMENTEM LA LECTURA EN ELS INFANTS 

AL COR DE MARIA FOMENTEM LA LECTURA EN ELS INFANTS 

A l’escola Cor de Maria per tal de fomentar la lectura en els infants s’ha iniciat una activitat amb els alumnes d’I5 anomenada “Biblioteca d’aula”. 

Aquesta activitat consisteix que cada dimarts els nens i les nenes prenen cap a casa un conte de l’aula. Aquest conte, que és triat per ells/es, el poden tenir a casa des del dimarts fins al dilluns. El dilluns el retornen a l’escola i, en prenen un altre. L’activitat dura des del mes de febrer fins a final de curs. 

A més a més, de fomentar la lectura aquesta activitat fomenta la responsabilitat, el respecte vers els llibres i l’autonomia. 

Per tal de portar un control cada alumne té una graella on enregistra els contes que pren cap a casa i quan els torna. 

És una activitat que agrada molt, tant a les mestres com als  nens i a les nenes i, és per això, que es proposa ampliar-la el curs vinent amb els alumnes d’I4.  

ACTIVITATS DE L’HIVERN A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA 

ACTIVITATS DE L’HIVERN A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA 

Ja ben entrat l’hivern, l’estació més freda de l’any, les nenes i els nens de la Llar d’infants del Col·legi Cor de Maria de Valls han fet un seguit d’activitats en les quals s’ho han passat d’allò més bé alhora que han treballat els objectius proposats a la programació. La màgia de l’hivern ha arribat de manera única i educativa.  

Una de les activitats que han fet ha estat que, amb les safates d’experimentació, manipulessin una recreació de la neu. A través d’aquesta iniciativa, no només s’han submergit en un món de diversió i descobriment, sinó que també han adquirit nous coneixements mentre exploraven la textura. L’activitat ha permès als infants desenvolupar habilitats motrius fines, alhora que ha fomentat la creativitat i la imaginació.  D’aquesta manera, han pogut explorar noves sensacions i estimular el seu desenvolupament sensorial. 

Dins de la programació, un dels objectius a aprendre són els colors bàsics. Amb aquesta finalitat, han treballat el color blau i han après a identificar-lo i a diferenciar-lo dels altres colors. Per això, les mestres han programat  activitats i propostes on el color blau ha estat el protagonista i els infants han pogut experimentar amb materials d’aquest color. Han finalitzat l’aprenentatge tot celebrant la festa del color blau, on tots els infants han jugat amb globus, cercles i materials d’aquest color, s’han vestit de color blau i han ballat sense parar.