Els alumnes de 4t d’ESO del Cor de Maria Valls van dur a terme un projecte, que s’ha presentat a la fira Retotech a Barcelona, que consisteix en una proposta que combina ciència, tecnologia i compromís ambiental. Tot va començar quan van estudiar la migració dels ocells i la seva dependència de les zones humides com a punts d’aturada i alimentació. Van continuar aprofundint en la geografia del seu entorn, investigant els principals rius de Catalunya i, especialment, els afluents del riu Francolí. Aquest coneixement els va ajudar a entendre millor el paper dels cursos d’aigua en la formació i el manteniment dels aiguamolls del territori.
Un cop situats en el context hidrològic i ecològic, els alumnes van centrar-se en els aiguamolls del Pla de Santa Maria, un espai natural molt proper però encara poc conegut i poc protegit. Van estudiar-ne les característiques, l’estat actual i les possibilitats de millora. A partir d’aquesta recerca, van construir tres maquetes que resumeixen l’evolució de l’espai i aporten una proposta de futur.
La primera maqueta va representar el primer aguait construït a la zona. Els alumnes la van fer a escala 1:20 amb fusta tallada amb làser. La maqueta mostra amb precisió l’espai interior, les obertures per a l’observació i segueix un model tridimensional que n’explica l’estructura i l’adaptació al paisatge.
La segona maqueta fa referència al segon aguait existent. En aquest cas, en van construir dues: una que mostra l’estructura interna i una altra que reprodueix l’aspecte real del mirador tal com es veu avui. Aquest doble treball els va ajudar a entendre com es construeix i es presenta una estructura d’aquest tipus.
A més, a partir del segon aguait, els alumnes van començar a treballar el tema del control d’aforament. Primer van crear una aplicació senzilla en què, quan una persona pujava a l’aguait, havia de prémer un botó de “puja”, i quan baixava, un botó de “baixa”. Això els permetia saber quantes persones hi havia dins l’estructura en cada moment. Més endavant, però, van voler millorar aquesta idea i fer-la més pràctica, substituint el sistema manual per una segona aplicació connectada a uns sensors situats a les escales, capaços de detectar automàticament el pas de les persones, tant de pujada com de baixada.
La tercera maqueta va ser la part més innovadora del projecte. Es tractava d’una proposta pròpia d’un nou aguait, dissenyat per ser completament accessible. Aquest aguait es va pensar per situar-lo en una zona encara pendent d’expansió dins dels aiguamolls, un espai amb molt potencial ecològic i paisatgístic. No té escales i s’hi accedeix per una rampa adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. A més, la proposta incorpora un sistema de control d’aforament gràcies a dos raigs infrarojos situats a la rampa, que permeten detectar quantes persones entren i surten del mirador. Així es pot garantir un ús segur i ordenat de l’espai natural.
Amb aquest projecte, els alumnes van aprendre molt més que ciències naturals o tecnologia: van aprendre a mirar el seu entorn amb ulls crítics i amb estima. I sobretot, van entendre que preservar la natura és una responsabilitat compartida. Els aiguamolls del Pla de Santa Maria són un tresor. I, com tot tresor, cal cuidar-lo.
Els alumnes van fer la seva part: estudiar, entendre, imaginar, construir. I ho van fer amb l’acompanyament i la guia dels professors del col·legi, que els van ajudar a transformar idees en realitat. Ara toca fer el pas següent. Demanen que els aiguamolls del Pla de Santa Maria s’incloguin en el catàleg de Zones Humides de la Generalitat de Catalunya. Perquè protegir-los és protegir també la vida, l’educació i el futur.
Un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’escola Cor de Maria de Valls ha estat guardonat amb el 2n Premi Natura Maria Murtra en la categoria d’ESO, atorgat per l’Institut d’Estudis Vallencs.
El reconeixement ha estat pel treball titulat “Els aiguamolls del Pla de Santa Maria. Un tresor natural de l’Alt Camp”, un projecte de recerca que posa en valor la riquesa ecològica i l’interès ambiental d’aquest espai natural de la comarca.
🔗 Pots consultar el projecte complet aquí: cordemariavalls.cat/aiguamollsPSM
La setmana passada, el col·legi Cor de Maria va viure uns dies molt especials per als seus infants. Tots els nens i les nenes de la Llar d’infants van poder gaudir durant tota la setmana de diverses activitats ben diferents. Totes elles, activitats lúdiques però marcades per un component educatiu.
Cada aula de la Llar d’infants va preparar una proposta diferent per a cada dia. Els infants van participar amb entusiasme en activitats tan engrescadores com: “Psicomotricitat al jardinet”, “La llum ens fa jugar”, “Petits dentistes en acció”, “Pintem amb iogurt i colorant”, “Explorem amb les mans”,” No és sorra, és pa ratllat…!”, “Els tres porquets i la gran sorpresa”, “Petits grans artistes”, entre moltes altres.
Un dels moments més especials de la setmana va ser la tarda de dilluns, quan les famílies van ser convidades a participar, juntament amb els seus fills i filles, en el taller Baldufa. Va ser una estona molt emotiva i enriquidora per a grans i petits i on van poder gaudir tots junts.
La setmana cultural va culminar amb la gran festa de l’escola, celebrada dissabte, on mares, pares, avis, àvies, alumnes i mestres van compartir un dia ple d’alegria, jocs, tallers i música. Sense cap mena de dubte, va ser una setmana plena de vivències que quedaran al record!
Els nens i nenes d’I3, I4 i I5 del col·legi Cor de Maria de Valls aquest mes de maig han viscut dues jornades plenes d’emoció, aprenentatge i convivència a la casa de colònies La Marinada, a Cambrils. Aquesta sortida, esperada amb il·lusió per tota la comunitat educativa, ha estat una oportunitat única per créixer, descobrir i compartir.
L’aventura va començar amb una sorpresa molt especial: l’arribada de l’avi Miquel, un vell pescador que, dies abans, havia enviat una carta a l’escola per explicar als infants la importància de cuidar el mar i tot el seu entorn. En persona, l’avi Miquel va captivar els petits amb les seves històries i saviesa, despertant en ells una gran curiositat pel món marí.
Però això no va ser tot. Els infants també van conèixer el carismàtic pirata Potacrec, que els va convidar a participar en una autèntica recerca del tresor. Amb mapes, pistes i molta emoció, els nens i les nenes van explorar la platja de Cambrils fins a trobar el tresor amagat entre la sorra. Una experiència que va combinar joc simbòlic, treball en equip i imaginació.
Durant aquests dos dies, els infants van gaudir d’activitats diverses com tocar animals marins, participar en jocs cooperatius, ballar i compartir estones de convivència amb els companys i mestres. El punt final de l’estada va ser una passejada en barca pel port de Cambrils, una activitat que va meravellar a tothom i va posar el fermall d’or a una experiència educativa i emocionalment enriquidora.
Des del centre, es destaca la importància d’aquestes vivències fora de l’aula, que afavoreixen l’autonomia, la socialització i el respecte per l’entorn. Els infants del Cor de Maria ja somien amb les colònies del curs vinent, i no és per menys: han viscut una aventura que, sens dubte, recordaran tota la vida.
La setmana passada els més petits de l’escola Cor de Maria de Valls van deixar bocabadat al públic amb la seva representació teatral “La casa encantada”, una obra original i interpretada pels alumnes d’Educació Infantil.
L’argument gira entorn d’un gos que s’escapa d’una casa de colònies i un grup de nens i nenes decideixen sortir a buscar-lo. Després de molt buscar el troben dins d’una casa que sembla estar encantada amb fantasmes, bruixes, bruixots i molts monstres, però tots molt simpàtics i que els acaben convidant a la festa d’aniversari de la mòmia.
Amb unes coreografies apreses pels alumnes, disfresses creatives i una narració plena d’humor i tendresa, els infants van captivar famílies i mestres.
El públic va acomiadar l’obra amb una gran ovació, i molts ja esperen amb il·lusió la pròxima producció dels petits artistes.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.