La robòtica i la programació
educativa formen part d’un sistema d’aprenentatge interdisciplinari que a
través de l’ús de les noves tecnologies, utilitzades com a eix transversals,
potencien les habilitats i les competències de l’alumnat.
Des del col·legi Cor de Maria
treballen des d’aquest curs l’objectiu STEAM per tal de fomentar les vocacions
científiques i tecnològiques buscant l’equitat de gènere.
I us preguntareu, què significa i
què treballen amb l’STEAM?
S de Science: introdueixen el
pensament i mètode científic.
T de Tecnologia: conèixer els
robots, les peces i eines i fer-ne un ús.
E d’Enginyeria: construir
solucions viables als reptes proposats.
A d’Art: amb creativitat,
originalitat…
M de Matemàtiques: calculant el
recorregut, el temps, la geometria…
Per aconseguir-ho treballen amb
reptes que, mitjançant el treball cooperatiu i la construcció de robots (Bee
bot, We Do, Mindstroms..), puguin resoldre.
Així doncs, el passat divendres
10 de maig, els i les alumnes de sisè de primària del col·legi Cor de Maria han
participat per primera vegada a les jornades “Robocor” realitzades conjuntament
amb la resta de companys i companyes de sisè de les altres escoles Cor de Maria
a la Bisbal de l’Empordà.
El caràcter educatiu del Robocor
ha superat totes les expectatives i ha quedat més que consolidat en aquesta
primera edició. Un centenar de tallers dividits en vuit espais han afavorit que
tots l’alumnat pogués desenvolupar les activitats amb èxit.
Una gran jornada que finalitzà
amb una cloenda d’allò més dinàmica i participativa, amb un ball final per part
de tots els participants.
Són petits, però amb molta
energia, ganes d’aprendre, i de moltes activitats diverses. Per això, a la llar
d’infants del Cor de Maria aprenen els colors tot jugant , pinten, posen
gomets, i quan tenen l’aprenentatge ben assolit fan una petita festa i van
vestits d’aquest color.
Aquest mes de maig han fet la festa
del color groc i s’ho han passat així de bé!
Els i
les alumnes de 2n de primària del Col·legi Cor de Maria aquest segon trimestre han
treballat el projecte: “pobles i ciutats”.
Durant
aquest projecte han realitzat diferents activitats com passejades per la nostra
ciutat per descobrir places, entitats, edificis antics, serveis,… També han
fet una sortida a una vila més petita com és el cas de Montblanc.
Durant
aquest projecte han après a utilitzar programes informàtics que els han ajudat
a fer la presentació davant de les famílies. Han treballat, sobretot, amb el
Power Point.
Per treballar
en aquest projecte, els alumnes han dut a terme unes primeres sessions on els
van explicar alguns conceptes que ja coneixien i, al mateix temps, van poder
resoldre algunes preguntes que tenien sobre aquest tema.
Han utilitzat
les tablets per a la recerca
d’informació, visualitzat vídeos, buscat retalls, pintat diferents tipus de
paisatges… Un munt d’activitats que els han permès aprendre per ells mateixos
moltes coses sobre els pobles, les ciutats, l’educació vial, els serveis, els
tipus de paisatges i moltes altres coses més.
Els alumnes del Cor de Maria estem realitzant un projecte de ciència ciutadana sobre les papallones de l’alt camp. L’objectiu del nostre treball col·laboratiu és conèixer el variat nombre d’espècies que tenim a la nostra comarca. Les dades obtingudes seran introduïdes al portal ornitho.cat que permetrà que les diferents institucions que estudien les papallones puguin utilitzar aquestes dades. Entre d’altres permetrà ajudar a tenir coneixement en temps real de l’evolució de la migració de papallones com la vanessa atalanta o la vanessa cardui. I aquestes es pugin gestionar a nivell europeu.
Us demanem la vostra col·laboració. Podeu col·laborar les famílies enviant-nos les fotos de les papallones que vegeu a: [email protected]
Al correu indica’ns on has fet la foto, la data i el teu nom
OBERT A TOTS ELS ALUMNES I PARES DE L’ESCOLA!!!
Recordeu que mai hem d’agafar cap papallona amb les mans!
Únicament fer fotos amb el vostre mòbil o càmera de fotografia…
Les fotos han d’haver estat fetes per vosaltres!
Gràcies per la vostra col·laboració!!!
Material guia d’identificació de papallones a l’Alt Camp a la zona de Valls:
Perquè hem de protegir les papallones? La població de Catalunya és un 45% menor que fa 15 anys segons CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme) un projecte de seguiment de les poblacions d’aquests instectes. Les papallones són molt sensibles als canvis de paisatges l’abandonament de terres agrícoles. Les papallones són molt sensibles als canvis del temps hiverns molt freds, primaveres poc plujoses, estius molt secs o molt plujosos, afecten negativament a les papallones. En l’actualitat s’estan fent estudis a partir de les papallones sobre el canvi climàtic a partir dels canvis de la distribució geogràfica i l’abundància d’algunes de les espècies. Les papallones són font d’aliment per altres animals (ocells, amfibis, rèptils, ratapatxets, altres insectes, aranyes) i també són consumidors herbívors.
Pàgina on s’allotgen les fotos rebudes ordenades per mesos:
El passat 17 de maig els nens i
les nenes de P5 del col·legi Cor de Maria van anar d’excursió a l’Aquàrium de
Barcelona.
Quan varen arribar a l’Aquàrium
unes monitores els estaven esperant per fer la visita. Varen gaudir observant
els diferents animals marins i descobrint les seves curiositats. Els van agradar molt els taurons, els pingüins, el
Nemo i els cavallets de mar! Per acabar
la visita, van veure un espectacle teatral que va ser molt entretingut i
divertit, que els va servir per consolidar alguns dels conceptes que havien
treballat en les diferents peixeres.
Després d’un grapat d’emocions,
van anar a dinar i a jugar una estona. El temps havia passat volant i arribava
l’hora de tornar. En arribar a casa, els nens i les nenes van poder compartir
amb les famílies tot allò que havien vist i viscut.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.