4T PRIMÀRIA TEATRE MARY POPPINS

4T PRIMÀRIA TEATRE MARY POPPINS

Mary Poppins és el títol de l’obra que els nens i les nenes de 4t de primària del Col·legi Cor de Maria van preparar per participar en el XXXVI Festival de Teatre Infantil i Juvenil de l’Alt Camp.

Novament, èxit absolut amb la representació de l’obra de teatre dels nens i les nenes de 4t de primària. Molt bona feina la que han fet tots els actors i les actrius que es van posar a la pell dels diferents personatges de l’adaptació de l’obra Mary Poppins, i que van representar els dies 17 de maig al Centre Cultural en el marc del Festival de Teatre Infantil i Juvenil de l’Alt Camp, i el dia 30 de maig al Teatre Principal que es va omplir de gom a gom per veure els joves actors. El públic s’ho va passar d’allò més bé seguint la representació d’aquest conegut musical.

Ja són molts els anys que el Cor de Maria porta espectacles de molta qualitat dalt dels escenaris i, enguany, no ha estat una excepció. Una posada en escena fantàstica, una il·luminació i una escenografia perfectes i un vestuari meravellós. Tot plegat acompanyat de la genial interpretació dels nens i les nenes van aconseguir omplir el Teatre de màgia.

P5. ANIMACIÓ LECTORA

P5. ANIMACIÓ LECTORA

El passat dijous, els nens i les nenes de P-5 del Col·legi Cor de Maria de Valls van fer una sessió d’animació a la lectura a la Biblioteca Carles Cardó de la nostra ciutat.

Com que ara ja han après a llegir, van poder gaudir d’allò més dels llibres que vam trobar en tots aquells prestatges. La Montse, la bibliotecària, els va explicar les normes de la biblioteca i com poden prendre els llibres que més els agradin cap a casa. Van passar una molt bona estona llegint.

TALLER D’EDUCACIÓ VIAL

TALLER D’EDUCACIÓ VIAL

Els alumnes de cicle inicial de primària del col·legi Cor de Maria van visitar durant els últims dies de curs el circuit d’educació vial que es troba a la Xamora.

Per als alumnes de segon va ser una activitat més dins el seu projecte de pobles i ciutats amb el qual havien treballat aspectes com els senyals, les pautes de comportament dels vianants…

Els alumnes van poder desenvolupar diferents rols. Així doncs, van poder fer de policies, vianants i conductors. Aquesta activitat els va permetre consolidar conceptes treballats a l’aula. De ben segur que activitats com aquestes els ajudaran a ser persones més responsables.

COLÒNIES DE CICLE INICIAL I SUPERIOR DEL COR DE MARIA

COLÒNIES DE CICLE INICIAL I SUPERIOR DEL COR DE MARIA

La setmana passada va ser molt intensa per als alumnes de cicle inicial i superior del Cor de Maria.

Els dies 20, 21 i 22 els nens i les nenes de 5è i 6è de primària van estar de colònies a la Granja-Escola La Manreana de Juneda. Allà van poder fer de forners, de grangers, van muntar a cavall i van poder practicar activitats de multiaventura.

I els dies 22, 23 i 24 els nens i les nenes de 1r i 2n de primària van anar a la casa de colònies Ca Manxol de Rasquera on van poder gaudir de l’entorn de la població fent jocs de pistes, fent de pagesos tot plantant síndries i collint les patates, van poder munyir cabres per fer formatge fresc i ens ho vam passar d’allò més bé anant a ballar a la disco.

Tot plegat, tres dies fantàstics per compartir i gaudir dels companys i les companyes fora de l’escola. L’escola valora molt positivament la participació dels seus alumnes a les colònies, ja que fomenta la convivència entre companys, la relació i la companyonia.

Projecte papallones 1r Premi de Natura IEV

Projecte papallones 1r Premi de Natura IEV

29/05/2019 Explicant el projecte papallones al pati de Sant Roc a l’Institut d’Estudis Vallencs
http://www.cordemariavalls.cat/papallones/

EL COR DE MARIA REP EL 1r PREMI DE NATURA IEV CATEGORIA D’ESO AL PROJECTE “ESTUDI DE LES PAPALLONES A L’ALT CAMP”

http://www.cordemariavalls.cat/papallones/

Els alumnes de 1r d’ESO  del Cor de Maria han fet participar tota l’escola en un projecte de ciència ciutadana on es demanava la col·laboració de tothom perquè enviés fotos de papallones a: [email protected]

A partir de la Guia de les papallones diürnes de Catalunya de Roger Vila, Constantí Stefanescu i José Manuel Sesma, els alumnes van observar que en el quadrant d’estudi 31TCF57 de Valls (Alt Camp) hi ha un buit important entre les espècies que trobem i les que estan registrades en el llibre.

Així doncs, van iniciar un projecte a 1r d’ESO amb la construcció d’un refugi de papallones. Cada alumne va construir un refugi de papallones per instal·lar-lo en diferents espais de la nostra comarca i, posteriorment, estudiar si existeix algun tipus d’afectació i, al mateix temps, poder conèixer les espècies que tenim al nostre territori.

Han estudiat les papallones a nivell general, han dibuixat les papallones de l’Alt Camp i han fet el tractament d’imatge digital (van pixel·lar i crear un gif animat d’una papallona), han elaborat un robot d’una papallona; han fet diverses activitats de programació de papallones amb SNAP, han treballat la realitat virtual amb CoEspaces i aquesta feina l’han divulgat a tots els alumnes de l’escola. Han participat a fires i events (YOMO dins el Mobile World Congress i Fòrum d’escoles verdes a Salou)… També han creat una app d’identificació d’espècies de l’Alt Camp (4t d’ESO) per poder realitzar les sortides de camp del nostre entorn, on podem veure les papallones que poden trobar els alumnes fora de l’escola. L’objectiu de l’app és instal·lar-la en tauletes perquè els alumnes de primària de l’escola puguin fer la sortida de descoberta de l’entorn i puguin identificar quina espècie de papallona es tracta dins el quadrant 31TCF57 l’Alt Camp.

Tota aquesta feina feta els ha valgut el reconeixement per part de l’Institut d’Estudis Vallencs.