ELS NENS I NENES DEL COR DE MARIA EXPERIMENTEN AMB LA TARDOR

ELS NENS I NENES DEL COR DE MARIA EXPERIMENTEN AMB LA TARDOR

La tardor és una estació amb moltes possibilitats educatives. És un bon moment per poder gaudir d’elements i colors diferents i alhora aprendre noves sensacions amb pinyes, fulles, castanyes i altres elements o fruits de la tardor.  

Com sabem, a través de l’experimentació es fomenten la creativitat i la imaginació dels infants. Per això, a la llar d’infants del Col·legi Cor de Maria, les classes d’aquests dies se centren en el treball i l’aprenentatge a través de l’experimentació. A partir dels sentits, els nenes i nenes van gaudint de noves experiències. El tacte, el gust, l’olfacte i l’oïda els proporcionen nous estímuls, noves sensacions i d’aquesta manera aprenen.  

Amb l’activitat que proposem, els infants van manipulant castanyes, moniatos, pinyes o fulles; les estiren, trenquen, mouen o les oloren.  També es proporciona a cada nen i nena pots sensorials amb els que poden sentir sons diferents en moure’ls. L’experimentació acaba sent un conjunt d’aprenentatges pels infants lúdics i didàctics. 

Alumnes del Cor de Maria guanyadors del 1r Premi de la modalitat STEM en el concurs “Ciencia en Acción”

Alumnes del Cor de Maria guanyadors del 1r Premi de la modalitat STEM en el concurs “Ciencia en Acción”

Els i les alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria de Valls Lucia Abril, Jana Besora, Carla Casado, Ian Ciurana, José Valentin Dendrino, Carla Garcés, David Martínez, Judit Muñoz i Jan Sancho, amb l’acompanyament de la professora Imma Abad van rebre el passat diumenge 10 d’octubre el 1r premi en la modalitat STEM en el concurs internacional Ciencia en Acción que, en la seva XXIII edició, va tenir lloc els dies 8, 9 i 10 d’octubre a Viladecans.

Ciencia en Acción és un concurs internacional iniciativa del Consell Superior de Recerques Científiques, la Reial Societat Espanyola de Física, de Química, d’Astronomia i la Societat Geològica d’Espanya. El concurs va dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. El seu principal objectiu és presentar la ciència d’una manera atractiva i motivadora de manera que els joves i el públic s’hi interessin. Al llarg del concurs, l’alumnat va poder gaudir atenent les conferències, observant i participant en la fira.

Volent donar resposta al repte sobre l’ús i abús de les fonts d’energia fòssil, un grup d’alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria es va plantejar desenvolupar un projecte amb l’objectiu d’obtenir energia elèctrica a partir de la força motriu de les persones. Després d’hores de treball i recerca van realitzar el projecte anomenat “ECOPLATE: cap a un nou model energètic”. La finalitat del treball és estudiar com obtenir energia a l’entrada de centres comercials o altres grans superfícies mitjançant unes plaques que transformin les trepitjades dels vianants en energia elèctrica utilitzant l’efecte piezoelèctric. El seu estudi va concloure que la quantitat d’energia que es genera és encara força escassa, però pot ser suficient per alimentar els sensors necessaris per poder implementar projectes de Smart Cities de forma energèticament eficient.

L’objectiu principal del projecte d’aquest grup d’alumnes del Cor de Maria és la conscienciació de la necessitat d’un nou model energètic ja que l’ús i abús de les fonts d’energia fòssil actuals generen una contaminació atmosfèrica i contribueixen al canvi climàtic. Així doncs, els destinataris directes d’aquest projecte és la ciutadania en general, i més concretament la nostra comunitat educativa i la nostra població a nivell local.

ESPAIS D’APRENENTATGE INTERNIVELLS

ESPAIS D’APRENENTATGE INTERNIVELLS

Novament, aquest curs, el cicle d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria ha iniciat l’activitat els Espais d’Aprenentatge Internivells.

La necessitat de trobar un espai on els nens i les nenes de P3, P4 i P5 es poguessin relacionar en un ambient d’aprenentatge diferent i que alhora els proporcionés l’oportunitat d’aprendre els uns dels altres, ha fet que l’escola apostés per aquesta nova proposta d’ensenyament-aprenentatge.

En els espais Internivells, els infants del Col·legi poden experimentar, crear i manipular de forma totalment autònoma i lliure a partir de materials i recursos diferents als que utilitzen dia a dia l’aula ordinària.  Això afavoreix poder compartir espais amb nenes i nenes de diferents edats i grups que, d’una altra manera, difícilment es relacionarien ja que sovint se centren en els companys i companyes de la classe.

Internivells és una activitat prou enriquidora que ajuda a fomentar valors tan positius com el respecte i l’empatia cap els altres, l’autonomia i la seguretat personal, el desenvolupament de noves estratègies de relació i cooperació així com a compartir estratègies de pensament que els ajudi a trobar solucions als seus propis problemes i a avançar cap al coneixement.

Així doncs, durant una tarda a la setmana al llarg del curs, tots els infants d’Educació Infantil passen de manera rotativa per un total de set Internivells. En finalitzar el curs, cada alumne haurà gaudit, compartit i après en els espais de: robòtica, petits artistes, jocs de taula, dits eixerits, dansem, petits científics i mindfulness.

Passejades artístiques

Passejades artístiques

Aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria enceta una nova activitat: “Passejades artístiques”.

Amb l’objectiu  de conèixer edificis, fonts i altres indrets poc coneguts de Valls els i les alumnes dedicaran una hora setmanal a descobrir joies arquitectòniques que sovint passen desapercebudes pels ciutadans.

Cada setmana seguiran un itinerari establert per apropar-se al passat i al present de Valls. Amb aquesta activitat, el Col·legi pretén afavorir l’interès de l’alumnat en el seu entorn geogràfic, històric i social.

MINDFULNESS

MINDFULNESS

El Col·legi Cor de Maria ha iniciat aquest curs un nou taller de Mindfulness amb l’alumnat d’Educació Infantil. Aquest taller es realitza els divendres a la tarda amb els infants de P3, P4  i P5 en grups reduïts.

El Mindfulness és un mètode de meditació que potencia l’autocontrol emocional i els processos cognitius de cada persona. S’observa que, cada cop més, els nens i les nenes viuen estressats, són massa dispersos, estan angoixats i no tenen moments de calma i relaxació. Gràcies a aquest mètode poden trobar aquesta estona de calma mitjançant una sèrie d’exercicis adaptats a l’edat dels infants.

Amb la introducció del mètode mindfulness al Col·legi Cor de Maria es fomenta un enriquiment personal de l’alumnat que afavorirà una millor capacitat de concentració i una millora del seu equilibri emocional, elements bàsics en el seu procés educatiu i de creixement personal.