L’alumnat del Cor de Maria n’és el protagonista

L’alumnat del Cor de Maria n’és el protagonista

El procés de l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectoescriptura és un dels pilars més importants que s’han d’iniciar en l’etapa d’Educació Infantil. Per aquest motiu, al Cor de Maria de Valls, els alumnes en són els protagonistes i el docent és el mediador, guia i acompanyant entre l’infant i el coneixement, tot respectant el ritme de cada alumne.

La lectoescriptura té un impacte molt fort en el desenvolupament de l’infant ja que les habilitats que s’adquireixen són molt importants per desenvolupar nivells cada vegada més elaborats de pensament, d’estils de comunicació i d’interacció amb el medi, a més cal tenir present que són la base dels futurs aprenentatges.

Al Col·legi Cor de Maria són coneixedors que la lectoescriptura requereix d’un procés d’aprenentatge i s’aconsegueix a través d’un procés gradual, per aquest motiu, des de ben petits les activitats que van treballant, ja des de P3, estan pensades per fer un aprenentatge significatiu, motivador i actual dins el món on vivim.

El Projecte no s’acaba a l’Educació Infantil sinó que continua. La lectoescriptura és un bon vehicle per millorar les competències de llenguatge amb els nens i les nenes, tant en els primers anys com en l’Educació Primària i és el que fan, seguir de ben a prop a cada alumne, estar al seu costat per tal d’oferir-li tot allò que pugui necessitar en la seva formació.

NOVETATS AL PATI D’INFANTIL DEL COL·LEGI COR DE MARIA

NOVETATS AL PATI D’INFANTIL DEL COL·LEGI COR DE MARIA

El pati d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria és un espai pensat i dedicat per gaudir d’una estona d’esbarjo i de joc de les nenes i els nens. Mentre són al pati, se’ls ofereix un espai educatiu molt enriquidor i ple d’oportunitats d’aprenentatge: aprenen a relacionar-se, a conèixer l’entorn natural, observar fenòmens de la natura relacionats amb el temps, les estacions.

El joc lliure i espontani és especialment important en l’etapa dels 0 als 6 anys, en què la descoberta de les capacitats del propi cos a través de l’experimentació i la manipulació lliures són essencials per a un bon desenvolupament.

Jugar a l’aire lliure estimula la imaginació i la creativitat de les nenes i els nens, ja que es tracta d’un escenari idoni per inventar jocs i imaginar situacions. Les oportunitats d’aprenentatge són moltes en els espais oberts, on els nens tenen la possibilitat i total llibertat d’observar, explorar i experimentar per si mateixos.

El joc al pati esdevé un element cabdal en el desenvolupament dels infants en l’adquisició de nous continguts i ampliació dels que treballen a l’aula.

Aquest curs, els nens i les nenes d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria poden gaudir de nous racons de joc:

.- Un racó diferenciat per als nadons (0 a 1 anys) dins del pati. És un espai acollidor i motivador, amb accés directe des de les aules, que ha tingut en compte les necessitats i els interessos dels més petits de l’escola.

.- La caseta i el tren que els permet compartir el joc, les seves emocions, les seves experiències i vivències amb els seus iguals i desenvolupar el joc simbòlic.

.- La rampa i el rocòdrom suposen un repte físic per a l’infant que ha d’enfilar-se, pujar, baixar, mantenir l’equilibri. Aquest exercici psicomotriu ajuda que les nenes i els nens guanyin confiança en si mateixos, perquè desenvolupen les seves capacitats i vencen les pors.

.- Una zona de jocs de construcció on el material es va renovant periòdicament, estimula la seva creativitat i imaginació.

.- El sorral on els infants poden experimentar lliurement amb pales, galledes, envasos de diferents mides per omplir i buidar, fer transvasaments i jocs d’experimentació.

HUMANS I PEDRES AL COR DE MARIA

HUMANS I PEDRES AL COR DE MARIA

El passat dimecres els i les alumnes del Cor de Maria van realitzar un molt interessant taller sobre les principals fites de la tecnologia humana en temps de la prehistòria. De la mà de l’arqueòleg, Miquel Guardiola, l’alumnat va poder presenciar en directe com es fabricaven les principals eines de pedra en època prehistòrica. Tota la demostració va estar farcida d’interessants reflexions sobre l’evolució humana, la fauna i el medi ambient.

L’alumnat va poder observar i manipular rèpliques i reproduccions d’eines prehistòriques. Al mateix temps, també va poder conèixer les virtuts dels materials que s’utilitzaven com el sílex i l’obsidiana, dues de les pedres més utilitzades per l’home de la prehistòria.

Tot plegat, una pràctica que, de ben segur, podran aplicar al seu coneixement en l’àmbit de les ciències socials i en l’evolució de l’ésser humà.