SORTIDA AL CAMPANAR EN EL SEU 125è ANIVERSARI

SORTIDA AL CAMPANAR EN EL SEU 125è ANIVERSARI

El passat dijous 20 d’octubre, en motiu de la celebració del 125è aniversari del Campanar de la nostra ciutat, un grup d’alumnes de 1r ESO del Col·legi Cor de Maria van anar fins a Sant Joan per tal de realitzar una descripció d’un dels símbols més importants de la nostra ciutat.

L’activitat s’emmarca dins l’àrea de llengua catalana tot treballant el text descriptiu, després d’haver-se familiaritzat a classe amb aquesta tipologia textual, l’alumnat va poder posar en pràctica el que havia après a l’aula

.

Webinar Les llavors d’una sana AUTOESTIMA

Webinar Les llavors d’una sana AUTOESTIMA

Quan parlem d’autoestima, en què penseu? Sabíeu que el llenguatge que fem servir pot tenir uns efectes negatius o positius sobre l’autoestima? Quines són les fonts i els nutrients d’una sana autoestima? Quines actituds adultes la poden afavorir?

De tot això i més, ens en parlarà l’Eva Bach, pedagoga, escriptora i col·laboradora de l’Ara Criatures el proper dijous 3 de novembre a les 19h. No us ho perdeu!

L’enllaç per assistir-hi és el següent!

Xerrada “No em ratllis!”

Xerrada “No em ratllis!”

Segons un estudi realitzat l’any 2018 basat en una enquesta a adolescents catalans,  el 79% dels estudiants havien consumit begudes alcohòliques alguna vegada a la vida (82% en el cas de les dones i 75,8% en el dels homes), i el 60% va dir que havia pres alcohol en els darrers trenta dies vida (64,3% en el cas de les dones i 55,9% en el dels homes).  

El Col·legi Cor de Maria, conscient d’aquesta situació i de la seva importància en la formació de l’alumnat, ha programat una sèrie d’activitats de conscienciació sobre aquesta temàtica. Per aquest motiu, la setmana passada es va realitzar la xerrada-taller “No em ratllis!” als dos grups de 1r d’ESO. La xerrada va centrar-se en una reflexió inicial sobre l’ús de les drogues i de l’alcohol en adolescents i joves.  

Els i les alumnes de 1r d’ESO van poder interactuar i preguntar dubtes a les dinamitzadores de la xerrada que van finalitzar amb una part pràctica. La part pràctica consistí en una activitat on cada alumne experimentava en la pròpia pell els efectes que tenen la ingesta d’alcohol i/o drogues mitjançant unes ulleres amb uns filtres especials distorsionadors. Cadascun d’ells i elles va poder comprovar la incapacitat que tenien de controlar certs moviments corporals i com la distància focal variava quan utilitzaven les ulleres. 

Tant les formadores com el professorat van valorar molt positivament l’activitat i, per la banda dels estudiants, cal dir que va ser una manera dinàmica i amena d’experimentar de la manera  més propera i real possible els efectes que tenen el consum de drogues i alcohol en el cos humà.  

ELS NENS I NENES DEL COR DE MARIA EXPERIMENTEN AMB LA TARDOR

ELS NENS I NENES DEL COR DE MARIA EXPERIMENTEN AMB LA TARDOR

La tardor és una estació amb moltes possibilitats educatives. És un bon moment per poder gaudir d’elements i colors diferents i alhora aprendre noves sensacions amb pinyes, fulles, castanyes i altres elements o fruits de la tardor.  

Com sabem, a través de l’experimentació es fomenten la creativitat i la imaginació dels infants. Per això, a la llar d’infants del Col·legi Cor de Maria, les classes d’aquests dies se centren en el treball i l’aprenentatge a través de l’experimentació. A partir dels sentits, els nenes i nenes van gaudint de noves experiències. El tacte, el gust, l’olfacte i l’oïda els proporcionen nous estímuls, noves sensacions i d’aquesta manera aprenen.  

Amb l’activitat que proposem, els infants van manipulant castanyes, moniatos, pinyes o fulles; les estiren, trenquen, mouen o les oloren.  També es proporciona a cada nen i nena pots sensorials amb els que poden sentir sons diferents en moure’ls. L’experimentació acaba sent un conjunt d’aprenentatges pels infants lúdics i didàctics. 

Alumnes del Cor de Maria guanyadors del 1r Premi de la modalitat STEM en el concurs “Ciencia en Acción”

Alumnes del Cor de Maria guanyadors del 1r Premi de la modalitat STEM en el concurs “Ciencia en Acción”

Els i les alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria de Valls Lucia Abril, Jana Besora, Carla Casado, Ian Ciurana, José Valentin Dendrino, Carla Garcés, David Martínez, Judit Muñoz i Jan Sancho, amb l’acompanyament de la professora Imma Abad van rebre el passat diumenge 10 d’octubre el 1r premi en la modalitat STEM en el concurs internacional Ciencia en Acción que, en la seva XXIII edició, va tenir lloc els dies 8, 9 i 10 d’octubre a Viladecans.

Ciencia en Acción és un concurs internacional iniciativa del Consell Superior de Recerques Científiques, la Reial Societat Espanyola de Física, de Química, d’Astronomia i la Societat Geològica d’Espanya. El concurs va dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. El seu principal objectiu és presentar la ciència d’una manera atractiva i motivadora de manera que els joves i el públic s’hi interessin. Al llarg del concurs, l’alumnat va poder gaudir atenent les conferències, observant i participant en la fira.

Volent donar resposta al repte sobre l’ús i abús de les fonts d’energia fòssil, un grup d’alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria es va plantejar desenvolupar un projecte amb l’objectiu d’obtenir energia elèctrica a partir de la força motriu de les persones. Després d’hores de treball i recerca van realitzar el projecte anomenat “ECOPLATE: cap a un nou model energètic”. La finalitat del treball és estudiar com obtenir energia a l’entrada de centres comercials o altres grans superfícies mitjançant unes plaques que transformin les trepitjades dels vianants en energia elèctrica utilitzant l’efecte piezoelèctric. El seu estudi va concloure que la quantitat d’energia que es genera és encara força escassa, però pot ser suficient per alimentar els sensors necessaris per poder implementar projectes de Smart Cities de forma energèticament eficient.

L’objectiu principal del projecte d’aquest grup d’alumnes del Cor de Maria és la conscienciació de la necessitat d’un nou model energètic ja que l’ús i abús de les fonts d’energia fòssil actuals generen una contaminació atmosfèrica i contribueixen al canvi climàtic. Així doncs, els destinataris directes d’aquest projecte és la ciutadania en general, i més concretament la nostra comunitat educativa i la nostra població a nivell local.