ACTIVITATS DE TARDOR A LA LLAR D’INFANTS

ACTIVITATS DE TARDOR A LA LLAR D’INFANTS

Ja ben entrada la tardor, les nenes i els nens de la Llar d’infants han fet un seguit d’activitats en les que s’ho han passat d’allò més bé alhora que han treballat els objectius proposats a la programació. 

El mes de novembre van realitzar la primera sortida a passejar i a descobrir l’entorn que els envolta. Van poder observar els arbres, la varietat de colors de les fulles, i veure com queien a terra. Junt amb les famílies que els acompanyaven, van cantar les cançons que havien après de la tardor, i van jugar amb les fulles. 

Dins de la programació, un dels objectius a aprendre són els colors bàsics. Amb aquesta finalitat, han començat pel color vermell i han après a identificar-lo i diferenciar-lo dels altres colors que aniran aprenent durant el curs. Per això, les educadores van programar unes activitats i propostes on el color vermell era el protagonista, i els infants van poder experimentar amb materials d’aquest color. Van finalitzar l’aprenentatge fent la festa del color vermell, on tots els infants anaven vestits d’aquest color, jugaven amb globus i van ballar sense parar. 

MERCAT DEL RECanvi 5è PRIMÀRIA

MERCAT DEL RECanvi 5è PRIMÀRIA

Un any més, els nens i les nenes de 5è de primària del Cor de Maria han participat en el Mercat del RECanvi Escolar en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Juntament amb tots els i les alumnes de 5è curs de les diferents escoles de Valls, s’han trobat al Kursaal per intercanviar jocs, joguines, llibres o material esportiu que ja no utilitzaven.

Els objectius de l’activitat, que són, entre d’altres, reduir la quantitat de residus generats i afavorir la relació i el coneixement mutu entre l’alumnat dels diferents centres i fomentar l’altruisme i la solidaritat.

En resum, tal i com diu la RECanvi: Reutilitzar, Estalviar i Compartir.

EL COL·LEGI COR DE MARIA CELEBRA SANTA CECÍLIA

EL COL·LEGI COR DE MARIA CELEBRA SANTA CECÍLIA

EL COL·LEGI COR DE MARIA CELEBRA SANTA

El passat dimarts 22 de novembre, en motiu del dia de Santa Cecília, l’escola Cor de Maria va organitzar un original concert on els i les protagonistes van ser els propis alumnes. Diferents voluntaris i voluntàries de primària i ESO van interpretar, davant d’un nombrós públic, diferents temes coneguts amb l’ajuda dels seus instruments.

El concert, presentat per dos alumnes d’ESO que realitzen l’optativa de teatre, anava dirigit a tot l’alumnat de l’escola, des dels més petits de la Llar d’infants fins als i les alumnes d’ESO, els quals van poder gaudir escoltant un grapat d’instruments diferents com ara guitarra, piano, saxo, violins, flautes travesseres, gralles i timbals.

Degut a l’èxit del concert, mestres i alumnes ja han mostrat la intenció de poder repetir-ho en properes ocasions.

L’alcaldessa Dolors Farré va poder conèixer de primera mà el projecte ECOPLATE, guanyador del concurs “Ciencia en Acción”

L’alcaldessa Dolors Farré va poder conèixer de primera mà el projecte ECOPLATE, guanyador del concurs “Ciencia en Acción”

El passat dimarts 22 de novembre, Dolors Farré, alcaldessa de Valls va fer una visita al col·legi Cor de Maria. En la seva visita, va poder conèixer l projecte “ECOPLATE”, guanyador del 1r premi a la categoria STEAM del concurs nacional “Ciencia en Acción”.  

En el projecte, realitzat per alumnes de 3r d’ESO, van dissenyar un centre comercial sostenible. Segons el seu estudi, és necessari un nou model energètic que sigui sostenible, accessible i just. A nivell mundial ja s’han establert diferents pactes per posar-hi solució: reducció emissions CO2, ODS7… però això no és suficient i cal, a més, noves maneres de gestionar l’energia: renovable, local i autosostenible. Una manera d’aconseguir-ho és aprofitant tota l’energia que es genera i que normalment no s’utilitza i es dissipa cap al medi ambient. Aquest és el concepte d’“Energy Harvesting”.  

A partir d’aquesta premissa i la recerca en els diferents mètodes de realitzar-lo, neix aquest projecte basat en els piezoelèctrics i com podrien ser utilitzats per “recol·lectar energia”. Amb aquesta finalitat, els i les alumnes van dissenyar una rajola que en caminar sobre d’ella genera energia, mitjançant els piezoelèctrics. Aquesta energia podria ser utilitzada per alimentar els sensors d’una Smart City, o en el nostre cas, del centre comercial.  

L’objectiu del projecte es conscienciar dels problemes energètics que tenim, i buscar nous models energètics per fer millor les coses. Des de l’escola, els i les alumnes esperen que la gent a qui presentin el projecte s’adoni que sí és possible fer les coses de manera més sostenible i que la gent adopti actituds com el consum responsable, la cura mediambiental i la valoració positiva del desenvolupament cientificotecnològic sostenible. 

Reunió general del comitè verd del Col·legi Cor de Maria

Reunió general del comitè verd del Col·legi Cor de Maria

A principi de novembre es van realitzar les eleccions al comitè ambiental verd del col·legi Cor de Maria per tal d’incorporar els nous membres d’educació infantil.

El passat 17 de novembre es va dur a terme la primera trobada de delegats verds a la sala Hipàtia de l’escola. Aquest curs, el comitè està format pels mateixos membres que ja en formaven part el curs passat, alumnes de primària, de secundària, professorat representant de l’escola, l’equip directiu i membres de l’AMPA.

La Martina Iglesias i l’Emma Ripoll han estat les delegades verdes escollides en representació a l’etapa d’infantil.

Aquestes trobades es realitzen trimestralment i tanmateix es van treballant diàriament i conjuntament a través d’un grup escollit com a comitè verd dins una plataforma digital.

En aquesta jornada, els i les representants de cada curs, des de p5 a 4rt d’ES,O s’han presentat i entre tots han acordat i s’han generat noves propostes per encarar el curs. La tasca dels delegats/des verds és principalment de divulgadors/es vers els seus companys i companyes. Han d’explicar a les aules les accions que s’han portat a terme, com per exemple la reducció de residus, el reciclatge a les aules. També són els encarregats/des de transmetre a l’escola en general la sensibilització vers l’estalvi energètic i d’aigua i el no malbaratament del material.