La nova Llar d’infants del Cor de Maria  

La nova Llar d’infants del Cor de Maria  

Setembre marca el començament d’un nou curs escolar i és un moment emocionant per a tothom ja que representa una oportunitat d’aprenentatge i creixement. Enguany, com a novetat, el col·legi Cor de Maria inaugura una nova Llar d’infants. 

En aquesta nova Llar d’infants s’han millorat totes les instal·lacions. S’hi ha dedicat molt d’esforç per tal d’adequar aquests nous espais, tot pensant en l’acollida dels infants en els seus primers anys de vida de la millor manera possible, creant unes aules úniques i innovadores. S’ha creat un espai segur i acollidor per afavorir un ambient tranquil i agradable i poder així donar resposta a les necessitats dels més petits de l’escola per tal que puguin desenvolupar totes les seves capacitats, oferint una educació de qualitat.  

Al Cor de Maria compten amb un equip d’educadors apassionats que s’esforcen per inspirar la curiositat i l’amor per l’aprenentatge dels seus alumnes. L’escola se sent orgullosa de  formar part de la vida dels infants que creixen, aprenen i exploren el món que els envolta. 

EL TREBALL PER PROJECTES 

EL TREBALL PER PROJECTES 

El treball per projectes és una de les maneres que tenim per a què els i les alumnes s’impliquin, es motivin a aprendre i es connectin amb el que es fa a l’aula. 

Treballar per projectes és situar els alumnes en el centre de l’aprenentatge; vol dir que els guiem i els acompanyem per tal que puguin aprendre a aprendre. 

Al Cor de Maria, els alumnes d’Infantil han dut a terme diferents projectes. En concret a I5 han fet el projecte “El fons del mar”, a I4 “Els Indis” i a I3 “Els bombers i les bomberes”. 

Finalment, per tal de consolidar els aprenentatges i treballar la competència comunicativa, i per tal d’afavorir la comunitat educativa, amb el reforç de vincles entre famílies i escola, els i les alumnes fan la presentació del projecte. 

PROJECTE RETOTECH. PÀRQUING DE BICICLETES MÉS SEGUR

PROJECTE RETOTECH. PÀRQUING DE BICICLETES MÉS SEGUR

Objectiu del treball: Analitzar i donar a conèixer el pàrquing de bicicletes del pàrquing de l’Escorxador (Valls) davant de l’escola, així com estudiar les possibles actuacions a realitzar per convertir-lo en un pàrquing segur per a bicicletes.

L’alumnat de 4t d’ESO del Cor de Maria presenta el treball sobre un pàrquing segur de bicicletes a fi que els i les alumnes puguin deixar la bicicleta d’una manera més segura. Considerem aquest treball com una acció de caire municipal dins el marc d’escola verda.

Àrees o disciplines implicades: Aquest projecte s’emmarca dins l’àrea de visual i plàstica i tecnologia. S’utilitzen diferents eines ofimàtiques, programes de tractament audiovisual i GEO localitzacions entre d’altres.

El treball s’ha desenvolupat tenint sempre present una visió sostenible respecte el planeta tant pel que fa a l’objectiu final del projecte com als materials utilitzats. Altres valors transversals a destacar en el projecte són el respecte i coneixement del medi i investigar de manera deductiva què podem fer per reduir la nostra petjada de CO2.


Procés de treball:

1- PUNT DE PARTIDA

Un grup d’alumnes aficionats a la bicicleta van detectar la necessitat de disposar d’un lloc prou segur per deixar la bicicleta quan van al Col·legi. Sabien que molts companys i companyes, alumnes de l’escola, utilitzen la bici de manera habitual i cap d’ells ni d’elles venia a l’escola en bicicleta. La sensació dels alumnes és que el pàrquing no és prou segur per deixar-hi la bicicleta. Així mateix, des del pla d’acció d’escola verda es volia potenciar l’ús de la bicicleta per anar a l’escola i s’havia observat el poc o gairebé nul ús del pàrquing davant de l’escola.

Per tant, la pregunta de partida que es van fer va ser: “per què passa això?”, “què podem fer per resoldre aquesta situació?”

Un cop plantejat el problema i què es volia aconseguir, calia fer una pluja d’idees per valorar possibles mesures.

2- ESTUDI DE MESURES POSSIBLES:

– Ús de cadenats

– Quins cadenats són els més recomanables?

– Com lligar la bicicleta?

– Opció d’instal·lar de càmeres de seguretat?

– Un pàrquing més segur

3- TRIA DE L’OPCIÓ MÉS VIABLE:

A partir d’aquí es valoren les opcions de les mesures a prendre i s’acorda treballar amb l’opció d’un pàrquing més segur ja que és l’opció que trobem en moltes ciutats europees.

4- DESENVOLUPAMENT DEL TREBALL

Passos seguits en el desenvolupament del treball:

· Dibuixar des de l’òptica de cada alumne la problemàtica detectada.

· Prendre mesures al pàrquing actual i fotografiar senyalització

· Realitzar el plànol de planta a escala 1:20

· Escalar i imprimir senyalització a escala 1:20

· Modelitzar i imprimir amb 3D baranes i barres de suport a escala 1:20

· Realitzar maqueta del pàrquing actual unint els elements amb pistola de silicona

· Dibuixar, modelitzar, imprimir i pintar bicicletes a escala

· Realitzar peces en 3D del pàrquing tancat a escala 1:20

· Realitzar maqueta del pàrquing proposat unint els elements (goma EVA, cartolina ondulada, fusta base, plànol de planta i peces impreses) amb pistola de silicona

· Realitzar peces amb fusta DM del pàrquing tancat a escala 1:10

· Realitzar maqueta 1:10 del pàrquing proposat unint els elements (goma EVA, cartolina ondulada i peces de fusta amb DM) amb pistola de silicona

· Imprimir i pintar bicicletes a escala 1:10

· Realitzar diverses app’s amb AppInventor per controlar el pàrquing

Conclusions:

El treball pretén fer una conscienciació mediambiental per reduir el nombre de desplaçaments amb cotxe que realitzen els alumnes del Col·legi Cor de Maria de Valls quan van a l’escola. Després d’analitzar les diferents opcions i fer un estudi, es proposa un sistema d’aparcament de bicicletes.

El sistema proposat és un sistema robust, segur i amb protecció climàtica de les bicicletes, que el fa accessible, fàcil i còmode d’utilitzar. D’altra banda, el seu disseny queda integrat dins el paisatge urbà, amb un baix cost de manteniment. El sistema requereix d’una mínima obra civil i fàcilment es pot traslladar. El seva concepció optimitza l’espai.

Després de fer l’estudi corresponent, els alumnes han observat que l’opció d’un pàrquing segur és ja un fet en moltes ciutats europees. Esperem que en un futur aquest projecte pugui ser una realitat a la nostra ciutat.

El material d’aquest treball es pot consultar a la pàgina web: http://www.cordemariavalls.cat/bicicleta/

EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA DE COLORS A LA LLAR D’INFANTS

EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA DE COLORS A LA LLAR D’INFANTS

Ara que arriba la calor, els i les alumnes de la Llar d’infants del Cor de Maria aprofiten per fer activitats que els refresquin una mica. 

Els infants de la Llar d’infants del col·legi Cor de Maria de Valls experimenten durant tot el curs amb tota mena d’elements, textures i materials diferents. Aquesta setmana, una de les activitats que proposades va ser posar aigua en una safata i anar experimentant amb els diferents colors que s’hi anaven posant. Els primers colors que es van posar van ser els colors que s’han anat treballant durant tot el curs i després es va anar introduint altres colors. La màgia i la sorpresa quan es barrejaven els diferents colors i es tornava un color diferent va sorprendre a tots els infants. Més tard van anar introduint diferents elements per poder experimentar amb ells juntament amb l’aigua.   

Ara que arriba la calor, els i les alumnes de la Llar d’infants del Cor de Maria aprofiten per fer activitats que els refresquin una mica. 

Els infants de la Llar d’infants del col·legi Cor de Maria de Valls experimenten durant tot el curs amb tota mena d’elements, textures i materials diferents. Aquesta setmana, una de les activitats que proposades va ser posar aigua en una safata i anar experimentant amb els diferents colors que s’hi anaven posant. Els primers colors que es van posar van ser els colors que s’han anat treballant durant tot el curs i després es va anar introduint altres colors. La màgia i la sorpresa quan es barrejaven els diferents colors i es tornava un color diferent va sorprendre a tots els infants. Més tard van anar introduint diferents elements per poder experimentar amb ells juntament amb l’aigua.   

A partir d’una activitat van comprovar com sorgeixen moltes més coses que fan que l’experiència encara sigui molt més vivencial i enriquidora per a ells: mirades de complicitat, somriures, compartir l’experiència, les primeres converses entre ells, etc. Les educadores afirmen que l’experimentació és essencial per a ells i elles, són experiències que s’emportaran al llarg del seu camí, són experiències vitals i plenes de records.