EL COR DE MARIA PRESENTA EL PROJECTE GUANYADOR DE “CIENCIA EN ACCIÓN” A L’ALCALDESSA, DOLORS FARRÉ I A LA REGIDORA D’EDUCACIÓ, TERESA RULL

EL COR DE MARIA PRESENTA EL PROJECTE GUANYADOR DE “CIENCIA EN ACCIÓN” A L’ALCALDESSA, DOLORS FARRÉ I A LA REGIDORA D’EDUCACIÓ, TERESA RULL

El passat dimarts 14 de novembre l’alcaldessa de la nostra ciutat, Dolors Farré i la regidora d’educació, Teresa Rull van visitar el col·legi Cor de Maria per tal de conèixer de primera mà el projecte “ARES III: Missió a Mart” guanyador del concurs internacional “Ciencia en acción”.  

L’alumnat que ha elaborat aquest projecte va poder explicar com havia nascut la idea, com havia estat desenvolupada i quin era l’objectiu principal del projecte. També va poder donar a conèixer amb quins altres projectes estan treballant i quines són les perspectives de futur d’altres treballs que el Cor de Maria està preparant.  

Recordem que el projecte “ARES III: Missió a Mart” va rebre el passat diumenge 29 d’octubre el 1r premi en la modalitat STEM en el concurs internacional “Ciencia en Acción”. 

Al Cor de Maria estan molt contents d’haver rebut aquest premi per segon any consecutiu i agraeixen la visita i l’interès que l’alcaldessa i la regidora d’educació han mostrat sempre pel coneixement de la tasca educativa que el Cor de Maria desenvolupa.  

L’alumnat d’ESO del Cor de Maria surt d’excursió  

L’alumnat d’ESO del Cor de Maria surt d’excursió  

Altafulla, Montsonís, Barcelona i Sitges són els destins de les excursions realitzades per l’alumnat d’ESO del Col·legi Cor de Maria.  

  

El passat 10 de novembre, tot l’alumnat d’Educació Secundària del Cor de Maria va realitzar diverses sortides temàtiques a diferents llocs de Catalunya. Aquestes sortides estan incloses en la programació del centre i, en aquest sentit,  totes elles tenen un interès didàctic i cultural.  

Els i les alumnes de 1r d’ESO van fer una visita guiada a la vil·la romana dels Munts  i la vila closa, a Altafulla, on van poder estudiar de primera mà el món romà i les etapes de la història d’Altafulla. La vil·la romana dels Munts és una de les vil·les aristocràtiques romanes més ben conservades. Els i les alumnes descobriren, gràcies als propietaris de la Vil·la, Caius i Faustina, que els habitants d’aquesta residència de camp gaudien de la tranquil·litat de la vida rural i de la bellesa de l’entorn, sense deixar de banda el luxe i el refinament. A la vila closa van poder visitar l’església de sant Martí, on van baixar a la cripta i van entrar a la capella barroca. Durant la visita a la vila closa van poder veure les restes de la muralla medieval, el castell i la casa del científic Antoni Martí Franquès, fill d’aquesta localitat.  

Els i les alumnes de 2n d’ESO van posar el seu centre d’interès en l’època medieval i visitaren dos castells per treballar i conèixer les condicions de vida en un castell i la seva evolució, canvis i adaptacions al llarg de la història. L’excursió els portà al castell de Montsonís. Es tracta d’un castell situat al nucli de Montsonís, comarca de la Noguera, declarat bé cultural d’interès nacional. És un castell habitat i, per aquest motiu, la bandera segueix onejant a la Torre de l’Homenatge i algunes de les habitacions són d’ús privat. Seguidament, van visitar el castell de les Pallargues, a la comarca de la Segarra. Fou una fortalesamedieval, documentada des del segle XI com a Castellum Espalargi. Actualment és un casal o palau. És un monument històric declarat bé cultural d’interès nacional

L’alumnat de 3r d’ESO va anar a Barcelona on van visitar el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Es tracta d’un museu d’art que agrupa gran quantitat d’obres d’art amb la missió de conservar i exhibir la col·lecció d’art català més important del món, mostrant-lo tot des del romànic fins a l’actualitat. Els alumnes de 3r van visitar el Palau Nacional de Montjuïc i van realitzar un taller per reconèixer i valorar les representacions murals de l’art romànic català i la seva simbologia. El taller va anar acompanyat amb una visita a la secció de l’art gòtic català. 

L’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una sortida a Sitges on van visitar la casa de Santiago Rusiñol, actualment el museu Cau Ferrat. Per acabar la jornada l’alumnat va fer la ruta dels “americanos”. Amb aquestes activitats els i les alumnes van conèixer els trets principals del modernisme i l’entorn economicosocial de Sitges del segle XIX. 

Amb aquestes sortides, tallers i reflexions, el Col·legi pretén acostar els alumnes al món del passat, del present i del futur amb activitats enriquidores, culturals, de reflexió i de convivència. Cal dir que tot l’alumnat va valorar molt positivament cada sortida i ja espera la del proper trimestre. 

Els alumnes de 6è de Primària de Cor de Maria visiten el Món Natura al Delta de l’Ebre 

Els alumnes de 6è de Primària de Cor de Maria visiten el Món Natura al Delta de l’Ebre 

El passat divendres 10 de novembre, l’alumnat de 6è de Primària del Col·legi Cor de Maria va visitar el centre Món Natura al Delta de l’Ebre on van fer una gimcana per descobrir els diferents espais que el formen. 

Van poder veure la recreació a escala d’unes salines, pujar al mirador 360º des d’on van poder observar diferents espècies d’ocells, sobretot flamencs ja que ara és l’època de màxima afluència, visitar l’Espai Delta on es mostrava el pas de les estacions al llarg d’un any en un audiovisual, van descobrir diferents arts de pesca tradicionals, van localitzar llocs que formen part del Delta en un mapa, van classificar els crustacis que es poden trobar als voltants del centre, van jugar a birles i, fins i tot, van cantar jotes! A més, van poder gaudir de les barques de perxar típiques del Delta de l’Ebre, una activitat molt divertida i emocionant. 

Una gran experiència de descoberta del Delta. 

EL COR DE MARIA VISITA LES COVES DE L’ESPLUGA 

EL COR DE MARIA VISITA LES COVES DE L’ESPLUGA 

El passat 10 de novembre l’alumnat de 3r de primària del Cor de Maria va anar d’excursió a les Coves prehistòriques de l’Espluga de Francolí. Després de treballar durant el primer trimestre la prehistòria, les seves etapes i la manera de viure dels éssers humans, l’alumnat va poder gaudir d’uns tallers a l’aire lliure tot construint cabanes i realitzant la seva obra d’art rupestre amb clara d’ou i minerals.  

A més, van tenir l’oportunitat de visitar la coneguda Cova de la Font Major de 4 km de llargada on van poder admirar algunes de les cavitats que estaven més ben conservades. Van poder conèixer com van ser els primers humans que van habitar la cova i com hi vivien a través d’audiovisuals i escenes en diferents racons.  

TREBALL PER PROJECTES COM UN ESPAI PER APRENDRE AL COR DE MARIA

TREBALL PER PROJECTES COM UN ESPAI PER APRENDRE AL COR DE MARIA

Aquestes darreres setmanes, el cicle d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria ha iniciat el treball per projectes.  

Novament, l’escola aposta per seguir incorporant aquesta metodologia de treball a les aules dels més petits, ja que considera que és una oportunitat d’enseyament-aprenetatge que ofereix a l’alumnat la possibiltat de pensar per ells mateixos, aprendre dels seus erros i encerts, i, d’aquesta manera, aprendre a ser crítics; tot creant una educació interdisciplinària amb significat.  

Durant l’estona de projectes, el/la mestre/a guia els infants en la seva descoberta. Estimula els nens i les nenes i, al mateix temps, fomenta situacions d’aprenentatge que permeten a l’alumne/a descobrir i avançar. Proporciona també els recursos necessaris perquè siguin els mateixos infants qui construeixin de manera autònoma els seus propis coneixements.   

El treball per projectes és una metodologia molt enriquidora que permet als nens i a les nenes tenir un paper actiu en el seu procés d’aprenentatge, propicia un bon ambient d’aula, en la qual es treballen un gran ventall de valors essencials com el respecte, la tolerància, la solidaritat i el treball en equip. Afavoreix l’aprenentatge cooperatiu, ja que es dona molta importància al treball en grup i a la col·laboració perquè en aquestes situacions d’aprenentatge els nens i les nenes puguin aprendre els uns dels altres.  

A més, desperta la motivació de l’alumnat, ja que es tenen en compte els seus interessos donant-los l’oportunitat que siguin ells mateixos qui escullin què es treballa. D’aquesta manera, els aprenentatges es doten de significat. És per això que, els/les alumnes de cada curs d’infantil han triat la temàtica del projecte: I3 viatjarà a l’espai, I4 descobrirà el seguici de la Festa Major de Valls i I5 farà la volta al món en un curs.   

Així doncs, al llarg de la setmana dediquen diverses hores a desenvolupar el seu projecte per tal que, a finals de maig, els infants puguin explicar a les famílies tot el que han après a través de la preparació de diversos tallers divertits i significatius.