ESPAIS D’APRENENTATGE INTERNIVELLS

ESPAIS D’APRENENTATGE INTERNIVELLS

Novament, aquest curs, el cicle d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria ha iniciat l’activitat els Espais d’Aprenentatge Internivells.

La necessitat de trobar un espai on els nens i les nenes de P3, P4 i P5 es poguessin relacionar en un ambient d’aprenentatge diferent i que alhora els proporcionés l’oportunitat d’aprendre els uns dels altres, ha fet que l’escola apostés per aquesta nova proposta d’ensenyament-aprenentatge.

En els espais Internivells, els infants del Col·legi poden experimentar, crear i manipular de forma totalment autònoma i lliure a partir de materials i recursos diferents als que utilitzen dia a dia l’aula ordinària.  Això afavoreix poder compartir espais amb nenes i nenes de diferents edats i grups que, d’una altra manera, difícilment es relacionarien ja que sovint se centren en els companys i companyes de la classe.

Internivells és una activitat prou enriquidora que ajuda a fomentar valors tan positius com el respecte i l’empatia cap els altres, l’autonomia i la seguretat personal, el desenvolupament de noves estratègies de relació i cooperació així com a compartir estratègies de pensament que els ajudi a trobar solucions als seus propis problemes i a avançar cap al coneixement.

Així doncs, durant una tarda a la setmana al llarg del curs, tots els infants d’Educació Infantil passen de manera rotativa per un total de set Internivells. En finalitzar el curs, cada alumne haurà gaudit, compartit i après en els espais de: robòtica, petits artistes, jocs de taula, dits eixerits, dansem, petits científics i mindfulness.

Passejades artístiques

Passejades artístiques

Aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO del Col·legi Cor de Maria enceta una nova activitat: “Passejades artístiques”.

Amb l’objectiu  de conèixer edificis, fonts i altres indrets poc coneguts de Valls els i les alumnes dedicaran una hora setmanal a descobrir joies arquitectòniques que sovint passen desapercebudes pels ciutadans.

Cada setmana seguiran un itinerari establert per apropar-se al passat i al present de Valls. Amb aquesta activitat, el Col·legi pretén afavorir l’interès de l’alumnat en el seu entorn geogràfic, històric i social.

MINDFULNESS

MINDFULNESS

El Col·legi Cor de Maria ha iniciat aquest curs un nou taller de Mindfulness amb l’alumnat d’Educació Infantil. Aquest taller es realitza els divendres a la tarda amb els infants de P3, P4  i P5 en grups reduïts.

El Mindfulness és un mètode de meditació que potencia l’autocontrol emocional i els processos cognitius de cada persona. S’observa que, cada cop més, els nens i les nenes viuen estressats, són massa dispersos, estan angoixats i no tenen moments de calma i relaxació. Gràcies a aquest mètode poden trobar aquesta estona de calma mitjançant una sèrie d’exercicis adaptats a l’edat dels infants.

Amb la introducció del mètode mindfulness al Col·legi Cor de Maria es fomenta un enriquiment personal de l’alumnat que afavorirà una millor capacitat de concentració i una millora del seu equilibri emocional, elements bàsics en el seu procés educatiu i de creixement personal.

DIPLOMA BATXILLERAT DUAL

DIPLOMA BATXILLERAT DUAL

Aquest curs el col·legi Cor de Maria inicia un projecte internacional plurilingüe conjuntament amb la institució ACADEMICA. ACADEMICA CORPORATION és la principal institució educativa de charter schools als EUA, amb més de 100.000 alumnes, 5.000 professors i 200 escoles en més de 10 estats com ara Florida, Texas, Utah o California. L’objectiu final d’aquest projecte és l’assoliment del Batxillerat Dual.

El programa Diploma Batxillerat Dual prepara els i les estudiants per adquirir els millors nivells de competència en base a tres objectius: immersió lingüística, immersió tecnològica i immersió personal. Un dels avantatges del Diploma Batxillerat Dual és la millora notable del nivell d’anglès, així com la maduresa dels i les estudiants ja que han de ser responsables del seu propi aprenentatge.

L’alumnat que cursi el programa ha de superar 24 crèdits online que poden repartir-se a partir de 2n d’ESO fins a 2n de batxillerat. Actualment, més de 900 escoles a Espanya i Portugal estan adherides al programa.

Aquests dies, el col·legi Cor de Maria està duent a terme l’examen d’admissió que permetrà a l’alumnat accedir al programa. Durant els anys que l’alumnat cursi aquest programa participarà en videoconferències individuals i grupals, live sessions programades amb el professorat americà i serà tutoritzat per la directora del programa del col·legi Cor de Maria. La directora mantindrà un contacte constant entre alumnes, famílies i professorat americà i en farà un seguiment mentre duri el programa.

Un cop l’alumnat hagi superat els estudis de batxillerat i hagi aconseguit els 24 crèdits requerits per part de la institució ACADEMICA, obtindrà la mateixa titulació que l’alumnat dels EUA en acabar la High School i que els seus companys i companyes de secundària postobligatòria. Per aquest motiu, l’alumnat obtindrà una doble titulació.

El col·legi Cor de Maria aposta per aquest projecte dins el marc d’escola plurilingüe que fa tants anys que sosté amb l’objectiu de potenciar l’ús de l’anglès i fer-lo part del dia a dia del seu alumnat.  

Inici de curs al Cor de Maria

EL COL·LEGI COR DE MARIA

«Inspirem en l’alumnat el desig d’aprendre»

El Cor de Maria és una escola concertada que disposa de llar d’infants de 4 mesos fins a dos anys (nadons, petits caminants i grans caminants). També s’imparteixen classes d’educació infantil, primària i ESO, amb dues línies des de P3 fins a 4t d’ESO. L’escola pertany a la Fundació Educativa Cor de Maria que té diverses escoles repartides en diferents parts del territori català.

La comunitat educativa està compromesa en la formació de persones emprenedores, reflexives, conscients, compromeses i competents tot posant èmfasi en la convivència com a valor que vehiculi l’educació d’un esperit obert que doti d’autonomia l’alumnat i el faci protagonista de l’aprenentatge.

L’escola sap que l’educació dels infants comença en el nucli familiar, així doncs, fomenta al màxim la relació entre la família i l’escola per tal d’aconseguir un major èxit en el procés educatiu de l’alumnat. Un ambient d’escolta i acollida de les opinions dels infants, les seves famílies i tots els professionals externs que intervenen en l’acció educativa és clau en el procés d’aprenentatge.

OBRIM FINESTRES A L’EDUCACIÓ DEL NOSTRE ALUMNAT”

La seva proposta pedagògica té com a referents importants:

♦ el treball cooperatiu

♦ els projectes de treball

♦ les propostes de racons, espais i ambients

♦ l’aprenentatge instrumental i funcional dels llenguatges

♦ el desenvolupament de la creativitat en les propostes de treball

♦ la gestió de les emocions

♦ l’aprenentatge global de l’alumne/a

♦ el coneixement, respecte i la sostenibilitat del medi on vivim

♦ l’ús de les noves tecnologies

♦  la participació i gaudi de les festes populars catalanes.

L’escola Cor de Maria aposta per una investigació col·lectiva on l’alumnat troba el sentit a allò que se li proposa descobrir, aprendre o investigar. A través del treball en equip es desenvolupen noves formes d’ensenyar, aprendre i avaluar. L’equip docent del Cor de Maria estableix quins són els aspectes pedagògics que cal actualitzar i com cal aplicar-los a l’aula. Al mateix temps, té en compte la singularitat de tot l’alumnat i personalitza les propostes educatives. És una escola inclusiva i empàtica que incorpora diferents innovacions pedagògiques per a la formació integral del seu alumnat.

L’estima i l’interès per l’alumnat, juntament amb la participació de les famílies guien les activitats i els objectius del professorat de les escoles Cor de Maria. Famílies, alumnes i mestres participen junts i de forma continuada en les activitats d’ensenyament-aprenentatge, perquè al Cor de Maria saben que ensenyar és acompanyar.