LA CIÈNCIA A L’ABAST DELS ALUMNES DEL COR DE MARIA

LA CIÈNCIA A L’ABAST DELS ALUMNES DEL COR DE MARIA

L’alumnat de sisè del Cor de Maria ha iniciat una recerca científica que té com a objectiu l’estudi de l’aigua de les fonts naturals de Valls.

Els alumnes han hagut de buscar la informació necessària per tal de plantejar una hipòtesis. Posteriorment, han visitat les diferents fonts de Valls i han recollit diferents dades. Amb la informació recollida han anat al laboratori i han fet les investigacions pertinents per arribar a les conclusions i contrastar-les amb els coneixements previs.

L’escola valora molt positivament l’experiència ja que a través del treball cooperatiu, l’alumnat ha gaudit aprenent.Fem ciencia_ FONT DE LA MARSALA (6) Fem ciencia_FONT D'EN BOSC (6) Fem ciencia_FONT SANT BERNAT (33) Fem ciencia_GRANJA (22)

EL COR DE MARIA APOSTA PER LA LECTURA A L’AULA

EL COR DE MARIA APOSTA PER LA LECTURA A L’AULA

Al llarg d’aquest curs el col·legi Cor de Maria proposa dinamitzar la lectura a l’escola. Així doncs, els alumnes de Cicle inicial han començat unes rutines diàries per tal de fomentar el gust per la lectura, de tal manera que a l’aula escolten contes que les mestres els expliquen, llegeixen contes de la biblioteca de la classe, fan lectura compartida del llibre de lectura que han comprat per aquest curs, porten contes per explicar…

A més, el Col·legi ha creat petits racons de lectura amb espais on els alumnes poden anar a seure, estirar-se o posar-se com els vingui més de gust per tal de gaudir de les estones de lectura.

DSC_2311 DSC_2313 DSC_2314 lectura

TROBADA ÒLIBA A MÉS DE 30 KM DE LA MIXARDA

TROBADA ÒLIBA A MÉS DE 30 KM DE LA MIXARDA

Una de les nostres òlibes de l’any 2015 de la Torre de la Mixarda és trobada el 2 de gener a Mediona a més de 30 km de distància. Un veí de Mediona va trucar que es trobava en estat molt feble. Foto del Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa.
img-20170104-wa0005-1

Un treball que començà el 2010 de la mà de Damià Garcia Morón desenvolupant unes maquetes i uns estudis de les rapinyaires nocturnes a l’Alt Camp. Aquest mateix any un grup d’alumnes amb el Damià al capdavant realitzaven un treball amb diverses  maquetes  on exposaven les correccions que s’havien realitzat en la rehabilitació a la Torre de la Mixarda (2010) a fi que l’òliba pugui tornar .

Es fa un seguiment durant els anys 2011, 2012, 2013 fins a inicis del 2014. Malgrat l’actuació, les òlibes no hi han tornat. A inicis del 2014 es parla amb el cos d’agents rurals de la possibilitat de reintroduir òlibes a la Torre de la Mixarda. Aquesta opció es considera viable.

Els alumnes de 4t d’ESO el juny del 2014 inicien la tècnica del “hacking” que consisteix a col·locar els polls a l’antic niu. Se‘ls proporciona aliment fins que siguin capaços de nodrir-se per ells mateixos. S’ha de visitar el niu cada dia per deixar-hi l’aliment necessari i netejar les restes no consumides…

S’han realitat hackings els darrers anys 2014, 2015, 2016.

tresor

 

Foto de Yuka Elias (Mediona) el dia que van trobar a l’òliba “tresor” (mascle)

EL PERILL DE LES ESPÈCIES INVASORES

EL PERILL DE LES ESPÈCIES INVASORES

img_7286img_7288piratesrurals
Els alumnes de 1r i 2n d’ESO del col·legi Cor de Maria de Valls participen a la xerrada Pirates d’aigua dolça que han impartit el cos d’agents rurals. Com a eix bàsic es va fer incidència en l’impacte que la fauna al·lòctona té sobre la fauna local.

El principal causant d’aquest impacte és l’home que és qui realitza la introducció d’espècies no autòctones. Així doncs, la biodiversitat es veu amenaçada per espècies invasores com el cranc americà. Aquest crustaci és portador de la malaltia de l’afanomicosi que causa la mort de tots els crancs autòctons que es contagien. Altres espècies com la granota roja també es veuen amenaçades per la Tortuga de Florida. També el cargol poma produeix un gran perjudici en els arrossars, o el mateix morrut roig que està fent estralls a les palmeres.

Les espècies invasores colonitzen nous hàbitats a gran velocitat, afecten les espècies autòctones, alteren el funcionament i l’estructura dels ecosistemes i normalment, són espècies bastant agressives, amb gran capacitat d’adaptació i gran èxit reproductiu.

D’aquesta interessant xerrada els alumnes van poder saber que abans d’adquirir una mascota cal saber com es farà de gran, els anys que viurà i saber que l’haurem de cuidar durant tota la seva vida! Mai no la podem abandonar a la natura!20170109_09471620170109_094651img_7287

 

campanya carites

campanya carites

recollida-caritesEl passat 21 de desembre, l’alumnat de 6è vam fer entrega a Càrites dels productes recollits al nostre col·legi durant la campanya de Nadal. Allí vam visitar les dependències i ens explicaren el seu funcionament. 

Va ser una visita molt enriquidora per tothom.

caritas-2