Els alumnes de segon de cicle inicial treballen els sentiments

Els alumnes de segon de cicle inicial treballen els sentiments

L’alumnat de segon de primària del Cor de Maria engegà el curs passat a través de l’àrea de plàstica un projecte amb els alumnes de primer de primària per tal de treballar les emocions. Enguany, l’escola ha decidit continuar amb aquest projecte per treballar les formes de manifestar-se els sentiments i les emocions dels seus alumnes.

sentiments1

Les emocions poden ser negatives si ens provoquen malestar; positives si afavoreixen l’èxit i l’assoliment dels nostres objectius, o bé, ambigües si depenen del moment. Les emocions estètiques són les que manifestem davant d’una obra d’art.

sentiments2

L’educació de les emocions ha de formar part de l’educació dels nens, ja que això els ajudarà a tenir una bona autoestima, a tenir actituds positives, a reconèixer els sentiments dels altres i, per tant, a resoldre els seus conflictes.
Els nens i les nenes amb una bona educació emocional sabran expressar els seus sentiments i seran capaços de controlar-los.

 

Una de les activitats que els alumnes duen a terme és el “Bon dia”. Cada dia, els nens i les nenes saluden els seus companys i companyes i els preguntem com se senten.

 

Un cop per setmana veuen un curt animat que dóna peu a parlar dels sentiments.

Al plafó de la classe hi tenen penjades frases inspiradores de personatges famosos i en parlen.

 

És bo ajudar els infants a convertir-se en persones empàtiques, és a dir, persones capaces de posar-se al lloc dels altres. També ajudar-los a adquirir autonomia i una major capacitat per prendre decisions per si sols, en les situacions que vagin sorgint dia a dia. Per aquest motiu, l’escola potencia activitats com aquestes i realitza força treballs en grup, sobretot a les classes de Coneixement del Medi.

 

 

MUSICONTES AL COR DE MARIA

MUSICONTES AL COR DE MARIA

Després de la bona acollida dels darrers cursos, aquest any el Col·legi Cor de Maria ha repetit l’experiència dels Musicontes portada a terme pel cantautor local Jordi Jubany. El Musicontes és una de les activitats proposades pel Pla Educatiu d’Entorn.

CIMG5353 - copia

Les aules del Col·legi Cor de Maria es van convertir en un lloc ben especial. El Jordi, acompanyat de la seva guitarra, va crear, amb la seva capacitat de narrar, cantar i crear, una emoció que arribava amb la història “La nina Ninó i la bruixa que no deixava sortir l’aigua del riu”.

IMG_3504

Aquest conte narrava la història de la nina Ninó, filla d’un llenyataire, la qual havia d’anar a buscar llenya al bosc i en una de les seves aventures es troba un ciclop que la fa presonera del seu castell. Finalment, aquesta aconsegueix fugir gràcies a la màgia d’un dels troncs que troba en el bosc.

IMG-20170118-WA0010

El Jordi va representar la història amb titelles i tots els alumnes d’educació infantil s’ho van passar d’allò més bé i, de ben segur, que en guardaran un record molt bonic.

musicontes2 musicontes3 musicontes4 musicontes5 musicontes6 musicontes7 musicontes8

Orientació acadèmica

Orientació acadèmica

Avui els alumnes de 4t d’ESO han visitat les instal·lacions de l’institut Pere Martell i del Cal·lípolis. La visita està englobada en les actuacions planificades per tal de realitzar l’orientació acadèmica individualitzada abans de fer les preinscripcions de cara al curs vinent. La sortida ha estat molt interessant i profitosa pels estudiants de 4t d’ESO que estan planificant el seu futur acadèmic.IMG-20170118-WA0005 IMG-20170118-WA0006
EL MEDI AMBIENT A LES TEVES MANS

EL MEDI AMBIENT A LES TEVES MANS

Els agents rurals realitzen la xerrada “Conèixer ens ajuda a prevenir” per als alumnes de tercer de primària del Col·legi Cor de Maria .

La xerrada realitzada ens ha mostrat les diferents tasques que realitzen els agents i posa especial incidència de com poder prevenir incendis si realitzem les coses ben fetes. A tall d’exemple per evitar focs una barbacoa ha de ser d’obra, ha de tenir xemeneia, i a la part superior ha de tenir un mata guspires, una reixeta tipus mosquitera que evita que puguin sortir guspires. Fer un foc a terra és il·legal!

Els agents rurals van comentar tota una sèrie de qüestions del que està ben fet i del que no (no llençar brossa, no fer foc,…) Al mateix temps també van explicar quina feina fan els agents rurals, com buscar animals ferits, cercar paranys no autoritzats, controlar la fauna amb sortides diürnes i nocturnes, la utilització correcte de camins per on hi circulen motos que no puguin molestar els excursionistes…)

Per observar ocells hem d’estar  amagats i a certa distància per tal de no molestar-los. Si observem la natura podem distingir de manera fàcil unes petjades de guineu, gos, esquirol, porc senglar i toixó. També ocells que trobem a la nostra comarca com el gaig, la mallerenga carbonera, el picot, el pit-roig i  el tudó, entre d’altres.

Cada any a Catalunya es cacen entre 35.000 i 45.000 senglars, però tot i així encara és insuficient, cada any provoquen nombrosos accidents de trànsit. Mai hem de donar menjar als senglars!

Si els agents rurals es troben animals ferits, els traslladen als centres de recuperació de fauna salvatge per curar-los. Un cop recuperats els alliberen un altre cop a la natura.

Si ens trobem una animal ferit o mort hem de trucar al 112.

Els alumnes van participar de manera activa en la xerrada que van realitzar els agents rurals de l’Alt Camp.

El coneixement amb matèria mediambiental és un eix bàsic que el Cor de Maria potencia amb xerrades com aquesta ja que conèixer l’entorn proper ens ajuda a cuidar-lo i estimar-lo.IMG_7326IMG_7328 IMG_7333