ELS ALUMNES DE 2n D’ESO DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE DE MOBILITAT REDUÏDA 

ELS ALUMNES DE 2n D’ESO DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE DE MOBILITAT REDUÏDA 

Els alumnes de 2n d’ESO del Cor de Maria presenten a la Fira de Tecnologia de l’Alt Camp el projecte de mobilitat reduïda. El treball s’ha centrat en dos punts concrets de Valls. 

Per una banda, s’ha estudiat un punt a la Muralla de Sant Francesc a escassos 30 metres de l’hospital. En aquest indret, l’amplada de la vorera impedeix el pas i el gir d’una cadira de rodes. Aquest pas es pot considerar un eix bàsic d’interconnexió entre l’hospital i els pàrquings del Carme i de la Cooperativa agrícola per a totes aquelles persones que ja sigui que van a rehabilitació o a visiten l’hospital. 

Per estudiar la problemàtica s’han realitzat a escala 1:5 els següents elements: plànols a escala, una maqueta del lloc, s’ha creat una cadira de rodes simulant l’amplada de 70 cm així com la representació de persones que van amb cadira de rodes i els acompanyants. Un cop realitzada la maqueta s’aprecia de manera visual la impossibilitat de pas i de maniobra d’una cadira de rodes. 

Els alumnes del Cor de Maria han creat una cadira de rodes elèctrica controlable amb tauleta o mòbil. 

També s’ha modelitzat un carretó de la compra per veure les dificultats. De manera idèntica, una família que s’adreci a l’hospital amb un cotxet per a nens tindrà les mateixes dificultats de mobilitat. 

D’altra banda, s’ha treballat un punt de la Muralla de Sant Antoni on es creu que hi hauria d’haver una rampa per mobilitat reduïda. Un veí de la zona amb mobilitat reduïda que va amb una cadira de rodes elèctrica, com que no pot pujar a la vorera, es veu forçat diàriament a transitar pel carrer. Cal destacar que la Muralla de Sant Antoni és un punt força transitat de la ciutat. 

Amb aquest projecte l’alumnat del Cor de Maria ha pres consciència de les dificultats que es poden trobar les persones amb mobilitat reduïda i empatitzar amb elles.  

ELS ALUMNES DE 4t D’ESO DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE DE CONTAMINACIÓ ACÚSTICA

ELS ALUMNES DE 4t D’ESO DEL COR DE MARIA PRESENTEN EL PROJECTE DE CONTAMINACIÓ ACÚSTICA

En aquest treball els alumnes del Cor de Maria s’han fet ressò del soroll nocturn.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera el soroll ambiental com una de les principals amenaces mediambientals per a la salut humana al segle XXI. El soroll excessiu pot causar estrès i afectar el benestar psicològic de les persones. L’exposició constant a nivells alts de soroll ha estat associada amb l’augment dels nivells d’ansietat, depressió, trastorns de son i problemes de concentració.

L’alumnat de 4t d’ESO del Cor de Maria ha presentat el treball sobre contaminació acústica a fi de millorar la qualitat ambiental de la ciutat de Valls a la Fira de Tecnologia de l’Alt Camp en els següents àmbits:

1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest treball s’han estudiat les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris.

2. Des d’una perspectiva municipal s’ha estudiat la recollida d’escombraries i tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, el soroll que es genera en buidar els contenidors de vidre es considera que no s’hauria de fer en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí).

Aquí cal dir que el contenidors de vidre es buiden aproximadament cada 15 dies (un contenidor marró o gris es buida diàriament).

3. Concerts o música a la nit. S’hauria de prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en que es disposa l’escenari.

L’elaboració d’aquest projecte ha creat consciència en l’alumnat del Cor de Maria sobre la importància de reduir el soroll per tal de millorar la salut de les persones.

ELS CONTES A LA LLAR DEL COR DE MARIA 

ELS CONTES A LA LLAR DEL COR DE MARIA 

Fa unes setmanes, a l’escola Cor de Maria, es va celebrar Sant Jordi, un dia molt especial per a tots i totes, un dia en què també es dona molta importància als llibres. Aprofitant aquest moment, us volen convidar a parlar sobre la importància que la Llar d’Infants del Col·legi Cor de Maria dona als contes, ja que són un material que aporta grans beneficis als infants. 

Podem observar com, des de ben petits, comencen a explorar sensorialment els contes, després passen a transportar-los d’un lloc a un altre, fins que finalment comencen a observar i passar pàgines, trobant imatges que els criden l’atenció. 


Els contes contribueixen al desenvolupament de la imaginació i la creativitat en els infants, alimentant al mateix temps la fantasia. A més a més, ofereixen nombroses oportunitats d’aprenentatge, ja que permeten als nens i a les nenes investigar, explorar, mirar, escoltar, cantar i, finalment, llegir. 

Quan expliquem els contes als infants, els facilitem l’adquisició de nou vocabulari i millorem la seva competència lingüística. Els contes creen moments de màgia, tant quan els expliquen els adults, com quan s’observen moments en què els miren sols, o entre ells. 

Per acabar, els contes són una gran eina pedagògica plena de beneficis que promouen el gaudi de la lectura i afavoreixen l’adquisició del llenguatge, mantenen l’atenció durant un temps determinat, fomenten la comprensió, ensenyen a respectar els llibres i els materials, tot això mentre estableixen un vincle afectiu entre adults i petits al voltant del llibre. És per això que a l’escola Cor de Maria, des de ben petitons, fomenten aquest hàbit i donen molta importància a aquests moments.  

L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA VA DE COLÒNIES A CAL MATA.  

L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA VA DE COLÒNIES A CAL MATA.  

L’alumnat del cicle d’Educació Infantil del Col·legi Cor de Maria va emprendre una petita escapada a Cal Mata, una casa de colònies ubicada a Saifores, municipi de Banyeres del Penedès.  

Els infants van poder gaudir de dos dies plens d’activitats i sorpreses que giraven entorn la temàtica del circ. En Trip i en Trap van ser els dos pallassos encarregats d’acompanyar-los durant tota l’estança a la casa. Aquests dos pallassos tan eixerits els hi van preparar diverses dinàmiques on els i les alumnes van poder experimentar ser els protagonistes i formar part del màgic món del circ.  

Durant aquesta petita sortida, els infants passen dos dies en un entorn rural. La convivència té com a finalitat aprendre a través de la natura de manera significativa i vivencial.  A més, es fomenten diversos aspectes tant

personals com grupals: l’autoconfiança, l’autonomia i l’autoconeixement, la cohesió de grup i el lligam mestres-alumnes.  

L’alegria, la diversió i la felicitat són les tres paraules que resumeixen aquests dos dies tan especials.