L’alumnat d’Educació Infantil del Cor de Maria experimenta l’hivern a les aules

L’alumnat d’Educació Infantil del Cor de Maria experimenta l’hivern a les aules

L’hivern ja ha arribat al Col·legi Cor de Maria i tots els nens i les nenes d’Educació Infantil han fet al llarg de les darreres setmanes un grapat d’activitats relacionades amb aquesta estació. Amb cadascuna d’elles han après les característiques principals d’aquesta època de l’any; els seus colors i tonalitats fredes o els elements més representatius. 

Les aules s’han omplert de propostes pensades per despertar l’interès de l’infant i poder treballar l’hivern des de totes les àrees de coneixement de manera significativa i transversal. Així doncs, han realitzat entre tots i totes activitats tan diverses i alhora divertides com ara elaborar material per tal de decorar tots els racons de l’escola i tenir més present al dia a dia l’estació en què ens trobem immersos. 

La realització de paisatges hivernals després d’haver-los visualitzat en viu mitjançant la tècnica de cera blanca sobre una cartolina de fons negre, el ninot de neu i els flocs han estat molt presents en tots ells. 

A partir de contes s’ha fomentat la pràctica del llenguatge oral convidant als infants a parlar sobre les seves pròpies experiències. 

Per finalitzar, una de les activitats amb més èxit ha estat fer neu artificial mitjançant bicarbonat sòdic i aigua. Amb la seva elaboració, han pogut jugar, experimentar la textura de la neu, crear els seus propis ninots de neu que tant els agrada i, sobretot, passar una molt bona estona. 

EDUCACIÓ AMB EL COR

EDUCACIÓ AMB EL COR

A l’escola Cor de Maria l’educació emocional és una part essencial a treballar des de ben petits. A l’etapa d’educació infantil s’ensenya als nens i les nenes a reconèixer, entendre i expressar les seves emocions, així com les dels altres. Això els ajuda a desenvolupar habilitats per al benestar emocional i la relació amb els seus companys, companyes i mestres. 

Des del col·legi s’enfoca l’educació emocional en aquesta etapa primerenca a ajudar als més menuts a comprendre i acceptar les seves emocions, ja siguin positives o negatives. A través d’activitats i exercicis, com ara els contes, la rutina de preguntar-los cada dia com estan, o la identificació d’emocions a través del robot Bee-bot, per exemple, els infants aprenen a identificar les seves emocions i a comprendre com afecten al seu comportament i al seu benestar. 

El lema d’aquest curs a l’escola és ESTIMA’T COM ETS! Així doncs, a partir d’aquest lema, el professorat està treballant per ajudar els infants a augmentar la seva autoestima i confiança en si mateixos. A mesura que els nens aprenen a acceptar i controlar les seves emocions, se senten més segurs i tenen més confiança en les seves habilitats. 

L’educació emocional és essencial per al bon desenvolupament dels nens i nenes, per tant, per al professorat del Cor de Maria és molt important que s’inclogui com una part integral de l’educació del seu alumnat des de l’Educació Infantil fins a 4t d’ESO. 

La pràctica de Ioga per facilitar el benestar de l’alumnat.

La pràctica de Ioga per facilitar el benestar de l’alumnat.

Aquest curs, els alumnes del Cor de Maria gestionen les seves emocions a partir de la pràctica del ioga. 

A partir d’aquest curs, l’alumnat de 3r ESO de la Fundació Educativa Cor de Maria de Valls, té la oportunitat de practicar ioga setmanalment dins una optativa dedicada a la gestió emocional.  

Les asanes de Ioga que es realitzen tenen com a finalitat la millora física i el benestar emocional de l’alumnat. Amb les diferents pràctiques s’aconsegueix millorar la postura, l’equilibri i la flexibilitat. També es redueix el risc de patir lesions esportives, millora la respiració i ajuda a controlar l’estrès. L’adequada concentració en el procés de la respiració també facilita un augment de l’atenció, calma la ment i millora la concentració.  

Practicar ioga ajuda a regular les emocions, millora l’autoestima, l’empatia i augmenta la capacitat de resiliència i col·laboració amb els companys i companyes. 

ALUMNES DEL COR DE MARIA VISITEN EL REIAL MONESTIR DE SANTES CREUS

ALUMNES DEL COR DE MARIA VISITEN EL REIAL MONESTIR DE SANTES CREUS

El passat dijous 12 de gener els nens i les nenes de 5è de Primària del Cor de Maria van visitar el Reial Monestir de Santes Creus per tal d’ampliar els coneixements, prèviament treballats a l’aula, sobre aquest monestir cistercenc, la seva arquitectura i l’època històrica en què va ser construït. 

Van poder conèixer en primera persona l’arquitectura i la vida del monestir. Van descobrir com es construïen els arcs i les voltes, com els picapedrers marcaven les pedres, com vivia i com estava organitzada la societat; van convertir-se, per uns moments, en abats, camperols o cavallers. 

La visita va ser una mica diferent del que acostuma a ser, ja que l’alumnat va descobrir els racons d’aquest monestir a partir dels sentits. A partir del contacte directe, les activitats i les explicacions pertinents, van poder fer-se una idea molt clara sobre la vida i el treball dels monjos a l’època medieval. 

Teresa Rull visita el Cor de Maria

Teresa Rull visita el Cor de Maria

La regidora Teresa Rull va poder conèixer de primera mà el projecte ECOPLATE, guanyador del concurs “Ciencia en Acción 

El passat dimarts 10 de gener, Teresa Rull, regidora d’Ensenyament, Política Lingüística i d’Afers Socials va fer una visita al col·legi Cor de Maria. En la seva visita, va poder conèixer de primera mà el projecte “ECOPLATE”, guanyador del 1r premi a la categoria STEAM del concurs nacional “Ciencia en Acción”.  

En el projecte, realitzat per alumnes de 3r d’ESO, van dissenyar un centre comercial sostenible. Segons el seu estudi, és necessari un nou model energètic que sigui sostenible, accessible i just. A nivell mundial ja s’han establert diferents pactes per posar-hi solució: reducció emissions CO2, ODS7… però això no és suficient i cal, a més, noves maneres de gestionar l’energia: renovable, local i autosostenible. Una manera d’aconseguir-ho és aprofitant tota l’energia que es genera i que normalment no s’utilitza i es dissipa cap al medi ambient. Aquest és el concepte d’“Energy Harvesting”.  

A partir d’aquesta premissa i la recerca en els diferents mètodes de realitzar-lo, neix aquest projecte basat en els piezoelèctrics i com podrien ser utilitzats per “recol·lectar energia”. Amb aquesta finalitat, els i les alumnes van dissenyar una rajola que en caminar sobre d’ella genera energia, mitjançant els piezoelèctrics. Aquesta energia podria ser utilitzada per alimentar els sensors d’una Smart City, o en el nostre cas, del centre comercial.  

L’objectiu del projecte es conscienciar dels problemes energètics que tenim, i buscar nous models energètics per fer millor les coses. Des de l’escola, els i les alumnes esperen que la gent a qui presentin el projecte s’adoni que sí és possible fer les coses de manera més sostenible i que la gent adopti actituds com el consum responsable, la cura mediambiental i la valoració positiva del desenvolupament cientificotecnològic sostenible.