La música a la Llar d’Infants

La música a la Llar d’Infants

Des de bon matí els nens i les nenes de la llar treballen la música mitjançant la manipulació dels instruments de fusta que les educadores els ofereixen a l’aula i que els ajuden a desenvolupar les habilitats motores i d’aprenentatge cognitiu. 

A la llar, els infants passen moltes estones cantant i ballant al ritme de la música. Les cançons són una eina molt apropiada i divertida. Els infants es mostren atents davant dels sons de les campanes, els cascavells, la pandereta o les castanyoles. Els agrada descobrir nous sons a partir de la manipulació; experimenten mentre toquen, piquen i sacsegen. La música que produeixen els instruments fa que la capacitat d’atenció i concentració dels infants augmenti. 

Cal destacar que periòdicament reben sessions de música de l’Escola Robert Gerhard. En cada sessió porten un instrument i els infants gaudeixen de la seva melodia i en acabar la sessió els infants experimenten amb aquest instrument. Des de l’escola valoren aquestes sessions de manera molt positiva per a l’alumnat.  

L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL DEL COR DE MARIA APRENEN A NADAR

L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL DEL COR DE MARIA APRENEN A NADAR

L’alumnat d’I5 de l’escola Cor de Maria va començar el passat mes de febrer el curset de natació a les instal·lacions esportives del Fornàs. Aquesta activitat es duu a terme tots els dimarts a la tarda des del mes de febrer fins al mes de maig. L’escola aposta per aquest tipus d’activitat esportiva ja que aporta molts beneficis als infants. 

Amb aquest esport els infants enforteixen els músculs, activen la coordinació motora, ajuden a desenvolupar la independència i cultivar l’autoconfiança entre d’altres. 

És una de les activitats que es va reprendre després d’una aturada a causa de la pandèmia i que l’escola emprèn amb moltes ganes i amb una molt bona acollida per part de les famílies. 

UN JURAT SELECCIONA ELS I LES REPRESENTANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA AL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

UN JURAT SELECCIONA ELS I LES REPRESENTANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA AL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 1 de març es va dur a terme al Col·legi Cor de Maria la final per a seleccionar els candidats i candidates que representaran el Col·legi al Certamen de Lectura en Veu Alta el proper dia 21 de març a la ciutat de Reus.  

El Certamen de Lectura en Veu Alta és una proposta que té com objectiu potenciar la lectura ja que és essencial per estimular el cervell i per adquirir aprenentatges molt diversos i rics. És una mostra de lectura i expressió oral que pretén incentivar la lectura entre els nois i noies de tot Catalunya. 

Des de l’escola, coneixedors que la lectura en veu alta és, essencialment, un procés de comunicació, es potencia la lectura en tots els grups amb diverses activitats com ara destinar mitja hora diària a la lectura lliure o preparar l’alumnat pel certamen. Mitjançant activitats com aquestes, els lectors i lectores comprenen el text, l’absorbeixen, se’l fan seu, l’expressen i el transmeten.  

A través d’aquest pla lector, el centre pretén millorar les habilitats lingüístiques de qui escolta i de qui llegeix, millorar les competències comunicatives i literàries així com encomanar les ganes de llegir. El professorat i l’equip directiu desitgen molta sort a tots els i les participants al certamen i els anima a gaudir de l’experiència. 

TALLER SOBRE VIOLÈNCIA MASCLISTA PER L’ALUMNAT DE 3R D’ESO

TALLER SOBRE VIOLÈNCIA MASCLISTA PER L’ALUMNAT DE 3R D’ESO

El passat dijous 2 de març els i les alumnes de 3r ESO del Col·legi Cor de Maria van realitzar un taller sobre la violència masclista. 

A l’inici del taller, l’alumnat va fer el joc de seguir la mà basat en què un company tenia el rol de mà i la seva parella havia de seguir la mà amb la cara. La mà feia que l’altre company seguís els seus moviments. Amb aquesta activitat van poder comprovar que molta gent acostuma a abusar d’aquest poder que l’altra persona li dona perquè faci el que l’altre vol. Quan una persona feia el rol de la mà, se sentia molt superior i utilitzava l’altra persona. En canvi, quan aquest mateix alumne feia el rol de la cara, se sentia abusat o utilitzat.  

Les conclusions a què van arribar l’alumnat són molt significatives. En la majoria dels casos, ells mateixos afirmaven que en aquesta societat cal aprendre a no abusar quan tenim un poder i revelar-nos quan tenim el rol de cara.  

La segona activitat que van realitzar va ser reproduir una paraula amb el cos i els resultats van ser similars. L’alumnat va deduir que la societat té uns patrons marcats de com han de ser les coses i que no hi ha varietat. Desprès van representar unes activitats o escenes de violència masclista i les van analitzar entre tots.  

Amb tallers com aquest, el Col·legi pretén ajudar l’alumnat a reflexionar sobre la socialització, la sexualitat i els rols de gènere. S’intenta conscienciar als joves de la necessitat d’estar atents a situacions d’abús, de control o de manipulació inadequats sobre les persones. A la vegada, activitats com aquesta permeten la detecció precoç de situacions de violència masclista i models de relació de risc.  

EL COR DE MARIA DE VALLS A LA TROBADA ROBOCOR A BLANES

EL COR DE MARIA DE VALLS A LA TROBADA ROBOCOR A BLANES

La trobada va reunir al voltant de 250 alumnes de la Fundació Educativa Cor de Maria a Blanes 

El passat 3 de març la Fundació Educativa Cor de Maria, amb el desig d’impulsar vocacions científiques i tecnològiques, va organitzar la segona jornada de robòtica educativa: ROBOCOR. 

Aquesta activitat, que fomenta des de la motivació fins a l’entrenament de la perseverança, va permetre que l’alumnat compartís experiències i aprenentatges en un entorn més ampli que el taller de tecnologia o altres espais de les escoles. 

I per fer-ho, enguany, l’alumnat de sisè de les escoles Cor de Maria va participar en una trobada a la ciutat esportiva de Blanes on equips d’alumnes de Barcelona- Sabastida, Blanes, Dr. Masmitjà de Girona, La Bisbal, Mataró, Olot, Sant Celoni i Valls, van gaudir d’una jornada on van haver de superar diferents reptes de programació mentre compartien aprenentatges i experiències.