Des de bon matí els nens i les nenes de la llar treballen la música mitjançant la manipulació dels instruments de fusta que les educadores els ofereixen a l’aula i que els ajuden a desenvolupar les habilitats motores i d’aprenentatge cognitiu.
A la llar, els infants passen moltes estones cantant i ballant al ritme de la música. Les cançons són una eina molt apropiada i divertida. Els infants es mostren atents davant dels sons de les campanes, els cascavells, la pandereta o les castanyoles. Els agrada descobrir nous sons a partir de la manipulació; experimenten mentre toquen, piquen i sacsegen. La música que produeixen els instruments fa que la capacitat d’atenció i concentració dels infants augmenti.
Cal destacar que periòdicament reben sessions de música de l’Escola Robert Gerhard. En cada sessió porten un instrument i els infants gaudeixen de la seva melodia i en acabar la sessió els infants experimenten amb aquest instrument. Des de l’escola valoren aquestes sessions de manera molt positiva per a l’alumnat.
L’alumnat d’I5 de l’escola Cor de Maria va començar el passat mes de febrer el curset de natació a les instal·lacions esportives del Fornàs. Aquesta activitat es duu a terme tots els dimarts a la tarda des del mes de febrer fins al mes de maig. L’escola aposta per aquest tipus d’activitat esportiva ja que aporta molts beneficis als infants.
Amb aquest esport els infants enforteixen els músculs, activen la coordinació motora, ajuden a desenvolupar la independència i cultivar l’autoconfiança entre d’altres.
És una de les activitats que es va reprendre després d’una aturada a causa de la pandèmia i que l’escola emprèn amb moltes ganes i amb una molt bona acollida per part de les famílies.
El passat 1 de març es va dur a terme al Col·legi Cor de Maria la final per a seleccionar els candidats i candidates que representaran el Col·legi al Certamen de Lectura en Veu Alta el proper dia 21 de març a la ciutat de Reus.
El Certamen de Lectura en Veu Alta és una proposta que té com objectiu potenciar la lectura ja que és essencial per estimular el cervell i per adquirir aprenentatges molt diversos i rics. És una mostra de lectura i expressió oral que pretén incentivar la lectura entre els nois i noies de tot Catalunya.
Des de l’escola, coneixedors que la lectura en veu alta és, essencialment, un procés de comunicació, es potencia la lectura en tots els grups amb diverses activitats com ara destinar mitja hora diària a la lectura lliure o preparar l’alumnat pel certamen. Mitjançant activitats com aquestes, els lectors i lectores comprenen el text, l’absorbeixen, se’l fan seu, l’expressen i el transmeten.
A través d’aquest pla lector, el centre pretén millorar les habilitats lingüístiques de qui escolta i de qui llegeix, millorar les competències comunicatives i literàries així com encomanar les ganes de llegir. El professorat i l’equip directiu desitgen molta sort a tots els i les participants al certamen i els anima a gaudir de l’experiència.
El passat dijous 2 de març els i les alumnes de 3r ESO del Col·legi Cor de Maria van realitzar un taller sobre la violència masclista.
A l’inici del taller, l’alumnat va fer el joc de seguir la mà basat en què un company tenia el rol de mà i la seva parella havia de seguir la mà amb la cara. La mà feia que l’altre company seguís els seus moviments. Amb aquesta activitat van poder comprovar que molta gent acostuma a abusar d’aquest poder que l’altra persona li dona perquè faci el que l’altre vol. Quan una persona feia el rol de la mà, se sentia molt superior i utilitzava l’altra persona. En canvi, quan aquest mateix alumne feia el rol de la cara, se sentia abusat o utilitzat.
Les conclusions a què van arribar l’alumnat són molt significatives. En la majoria dels casos, ells mateixos afirmaven que en aquesta societat cal aprendre a no abusar quan tenim un poder i revelar-nos quan tenim el rol de cara.
La segona activitat que van realitzar va ser reproduir una paraula amb el cos i els resultats van ser similars. L’alumnat va deduir que la societat té uns patrons marcats de com han de ser les coses i que no hi ha varietat. Desprès van representar unes activitats o escenes de violència masclista i les van analitzar entre tots.
Amb tallers com aquest, el Col·legi pretén ajudar l’alumnat a reflexionar sobre la socialització, la sexualitat i els rols de gènere. S’intenta conscienciar als joves de la necessitat d’estar atents a situacions d’abús, de control o de manipulació inadequats sobre les persones. A la vegada, activitats com aquesta permeten la detecció precoç de situacions de violència masclista i models de relació de risc.
La trobada va reunir al voltant de 250 alumnes de la Fundació Educativa Cor de Maria a Blanes
El passat 3 de març la Fundació Educativa Cor de Maria, amb el desig d’impulsar vocacions científiques i tecnològiques, va organitzar la segona jornada de robòtica educativa: ROBOCOR.
Aquesta activitat, que fomenta des de la motivació fins a l’entrenament de la perseverança, va permetre que l’alumnat compartís experiències i aprenentatges en un entorn més ampli que el taller de tecnologia o altres espais de les escoles.
I per fer-ho, enguany, l’alumnat de sisè de les escoles Cor de Maria va participar en una trobada a la ciutat esportiva de Blanes on equips d’alumnes de Barcelona- Sabastida, Blanes, Dr. Masmitjà de Girona, La Bisbal, Mataró, Olot, Sant Celoni i Valls, van gaudir d’una jornada on van haver de superar diferents reptes de programació mentre compartien aprenentatges i experiències.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.