ELS ALUMNES DE 5è DEL COR DE MARIA AL MUSEU DE VALLS 

ELS ALUMNES DE 5è DEL COR DE MARIA AL MUSEU DE VALLS 

Aquesta setmana els dos grups de 5è de primària el Cor de Maria han visitat l’exposició “Picasso i l’art del gravat (1904-1971)” que acull el Museu de Valls. 

La visita s’ha iniciat amb una breu i interessant introducció de les obres de Picasso presents a l’exposició que ha anat a càrrec de Jordi París, director del museu. 

Les peces exposades, que provenen de col·leccions particulars, galeries i museus, han cridat l’atenció de l’alumnat i han vingut a complementar el treball que s’està fent a l’aula sobre el pintor. 

També els han obert les portes de l’exposició de cartells “Mirem dibuixos: 80 anys de cinema d’animació” on han pogut observar i comentar caràtules de pel·lícules i sèries molt conegudes per tothom. 

APADRINAMENT LECTOR AL COR DE MARIA 

APADRINAMENT LECTOR AL COR DE MARIA 

El Cor de Maria Inicia l’activitat “Padrins lectors”. En aquesta activitat hi participen els alumnes d’I5 fins a 1r d’ESO. L’alumnat tenia ganes de reprendre aquesta activitat que els permet compartir estones de lectura i aprenentatge en el fascinant món dels llibres. 

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de l’escola. Per una banda, mentors que fan de padrins de lectura i alumnes tutelats d’infantil i primària que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa un compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector dels seus fillols.  

Aquesta activitat té com a objectiu millorar la lectura, compartir l’estona de lectura procurant motivar l’aprenentatge mutu, potenciar la cooperació entre cicles, crear contextos significatius d’aprenentatge i gaudir de l’estona de lectura compartida. 

ELS ALUMNES DE 1r D’ESO PARTICIPEN EN UN TALLER DE PREVENCIÓ DE SUBSTÀNCIES.

ELS ALUMNES DE 1r D’ESO PARTICIPEN EN UN TALLER DE PREVENCIÓ DE SUBSTÀNCIES.

L’alcohol és una droga? Quins efectes tenen les drogues en la nostra salut? A quina edat comencen a beure i a prendre drogues els joves? Quin paper hi juguen els amics? Per què hi ha joves que decideixen prendre drogues? 

D’aquestes i d’altres qüestions van poder parlar els alumnes de 1r d’ESO en el taller sobre alcohol i drogues que es va fer el dimecres 18 d’octubre a l’escola. La Bea, una infermera del CAP Dr. Sarró, els va donar informació sobre el món de l’alcohol i les drogues en l’adolescència i va parlar de la importància de conèixer els seus efectes perjudicials per a la salut i l’addicció que creen. El taller va acabar amb uns jocs al pati del col·legi on els alumnes es posaven diverses ulleres que simulaven com era la visió després d’haver pres diferents quantitats d’alcohol. D’una forma lúdica, van poder experimentar per si mateixos que els sentits i la capacitat de reacció no és igual quan estàs sota l’efecte d’alguna droga. 

TALLER DE VIH AL COR DE MARIA PER A L’ALUMNAT DE 3r ESO  

TALLER DE VIH AL COR DE MARIA PER A L’ALUMNAT DE 3r ESO  

L’alumnat de 3r d’ESO del Cor de Maria ha participat al taller de prevenció VIH realitzat per La Creu Roja Joventut. En aquest taller, la Sara i l’Anna, tècniques de l’àmbit de salut, han explicat als alumnes com prevenir aquesta malaltia, la seva transmissió, l’evolució d’aquesta i la medicació i el tractament que reben les persones que hi conviuen. La realització d’aquest taller els ha permès trencar amb estereotips que els han acompanyat durant anys, i els ha fet adonar que, de vegades, tenim idees equivocades. 

 LA TARDOR HA ARRIBAT A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA 

 LA TARDOR HA ARRIBAT A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA 

La Llar d’infants s’omple de colors: marrons, verds, taronges, vermells i grocs! La tardor és una estació molt inspiradora i ens aporta moltes possibilitats educatives per introduir-la dins de les aules i fer diverses propostes. La tardor ens impregna de cap a peus i des de la Llar del Cor de Maria l’estan vivint de ben a prop. 

A la Llar d’infants hi ha el racó de la tardor, on es recullen diferents propostes d’aprenentatge amb elements i materials per afavorir la curiositat, la creativitat i l’interès per experimentar i manipular. 

Una d’aquestes propostes són les safates d’experimentació que apropen els infants al seu entorn, amb elements com són les pinyes, fulles, castanyes, i altres objectes o fruits de la tardor. Treballar amb elements naturals sempre és molt enriquidor per al seu desenvolupament sensorial: experimenten amb les textures, les formes, la varietat dels colors i aprenen tant el vocabulari bàsic, com cançons i contes de la tardor. 

Una altra de les propostes que han treballat els infants del Cor de Maria ha estat l’observació directa d’un caragol viu. Han pogut experimentar amb la textura d’un caragol sobre la pell, han cantat cançons i han sorgit molts temes relacionats amb la pluja i la tardor. Han après com són els caragols, quan surten, de quin color són, com es mouen… Han pogut aprendre sobre la vida dels caragols i experimentar amb diversos sentits tot enriquint el descobriment i la comprensió. 

És tot un món de nous conceptes que els petits van interioritzant a través de diverses activitats i de manera significativa.