El projecte CanSat és una emocionant iniciativa educativa en la qual els estudiants dissenyen, construeixen i llancen un petit satèl·lit de la mida d’una llauna de refresc. A través d’aquest projecte, aprenen sobre ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques d’una manera pràctica i emocionant.
Després d’una selecció preliminar, dels 98 equips inscrits finalment en van quedar 30 que van arribar a la fase classificatòria per realitzar el llançament. Dos equips de l’escola Cor de Maria de Valls van ser seleccionats per fer el llançament del seu CanSat el passat dissabte dia 20 d’abril a l’aeroport de Lleida-Alguaire.
L’equip ARES3-G1 format pels alumnes Lucia Abril, Carla Casado, Pau Maronda i Antoni Valdívia va ser un dels 18 equips seleccionats per fer l’enlairament des d’un coet. L’equip ARES3-G2 format pels alumnes Judit Muñoz, Jan Sancho i John Vargas va fer l’enlairament des d’una avioneta de l’Aeroclub Anoia.
El dia 23 d’abril l’alumnat va presentar un document amb la informació científica que van recollir els coets i les conclusions finals. El dia 24 va ser presentat i avaluat davant d’un jurat a l’ESEIAAT. Des del Cor de Maria volem agrair la col·laboració de l’empresa Dow i de D-Factory.
El CanSat és una competició que impulsa cada any a tot Europa l’Oficina Europea per a l’Educació en l’Espai de l’Agència Espacial Europea. La final catalana l’organitza l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC.
La setmana del 15 al 19 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO de la Fundació Educativa Cor de Maria va realitzar el viatge de final de curs. Durant 5 dies van visitar les principals ciutats del nord d’Itàlia com: Verona, Venècia, Siena, Florència, Luca i Pisa.
Van ser uns dies molt intensos i farcits de visites molt interessants. Així doncs, els alumnes van poder immortalitzar moments màgics a monuments emblemàtics com el pont dels sospirs o la plaça Sant Marc a Venècia, el Ponte Vecchio a Florència o la tradicional Torre de Pisa.
De ben segur records i moments que s’emportaran per sempre i que faran d’aquest viatge una experiència inoblidable.
Infantil (I4-I5) i cicle inicial aniran en algun espai exterior de l’escola (pati, terrat). Els nens/es tindran una làmina en què hauran d’anar dibuixant tot allò que creuen que senten mentre gaudeixen del silenci (un ocell, nens de l’escola, avió…) Passada una estona, s’aturarà el temps i cadascú exposarà allò que ha escoltat mentre tots i totes estaven en silenci.
Finalment es farà una valoració de quins sons han estat els més escoltats per tots i quin ha estat el que ha passat més desapercebut.
PRIMÀRIA I ESO (TOTA LA SETMANA)
Durant tota la setmana no es posarà música a l’hora d’entrada a l’escola ni en acabar el pati. Els xiquets i les xiquetes d’escola verda indicaran amb un cartell quan poden pujar els alumnes cap a classe.
PRIMÀRIA I ESO
Taller de contaminació acústica a la nit a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO:
Els alumnes de 4t d’ESO realitzaran un taller per als alumnes de 5è i 6è de primària.
En el taller es tractaran tres temes:
1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest taller s’explicaran les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris.
2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries, que han realitzat els alumnes de 4t d’ESO, s’explicarà que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible.
3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut.
26 centres de tot Catalunya van participar en la conferència del Confint- Tinguem cura del Planeta. Aquesta trobada va tenir lloc el dimarts 16 d’abril al local de Fundesplai ubicat a El Prat de Llobregat.
La CONFINT és un procés global impulsat pel govern brasiler que convida joves de tot el món a reflexionar i actuar per millorar el planeta. El projecte es desenvolupa a través de conferències escolars, autonòmiques, estatals i europees.
Els alumnes del Cor de Maria estan treballant en diferents camps per intentar fer propostes de millora en el tema de contaminació acústica; per una banda, amb l’objectiu que es puguin dur a terme, i d’altra banda, amb la conscienciació de la importància que té per a la salut.
En aquesta trobada s’han divulgat les línies de treball que aquest any els alumnes de 3r i 4t d’ESO del Cor de Maria han treballat realitzant les següents propostes:
1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest treball s’han estudiat les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris.
2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries s’ha vist que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible.
3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut.
Per explicar tota aquesta temàtica l’alumnat del Cor de Maria ha portat un conjunt de maquetes per exemplifica de manera visual el projecte que presentaven en aquesta trobada. L’experiència va ser tot un èxit i molt enriquidora per a l’alumnat participant de la trobada.
En un emocionant viatge cap al futur de la tecnologia i la innovació, estudiants de la Fundació Educativa Cor de Maria de Valls han submergit les seves ments curioses en el Projecte CanSat. Aquest projecte, recolzat per l’Agència Espacial Europea, desafia joves de tota Europa a dissenyar, construir i llançar un mini satèl·lit de la grandària d’una llauna de refresc. En aquesta aventura educativa, tres equips de l’escola, tots sota el nom d’Ares III, estan competint en aquesta emocionant carrera espacial.
Els equips Ares III estan immersos en el desafiament de desenvolupar tots els subsistemes essencials que es troben en un satèl·lit, des d’energia fins a comunicacions i sensors. Al llarg d’aquest procés, lliuraran tres informes detallats sobre el seu progrés i disseny. La culminació d’aquest esforç serà el llançament dels seus “CanSats” mitjançant un coet el dia 20 d’abril a l’aeroport de Lleida, on duran a terme una missió científica o demostració tecnològica que conclourà amb un aterratge segur. Posteriorment, les dades recopilades seran analitzades i presentades, representant el fruit del seu treball i la seva dedicació.
El viatge de descobriment no es limita a l’espai exterior, ja que gràcies al patrocini de l’empresa DOW, els estudiants han tingut l’oportunitat única de visitar DFactory Barcelona. Aquest centre d’innovació 4.0, impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, té com a objectiu convertir Barcelona en l’epicentre de la innovació en el sud d’Europa.
Durant aquesta visita, els alumnes van ser guiats per experts de “I AM 3D HUB” i SíOCast, que els van introduir en les tecnologies d’impressió 3D i injecció de plàstic, respectivament. Des de la selecció de materials fins a la fabricació d’objectes, els estudiants van presenciar de primera mà les últimes innovacions en fabricació i tecnologia.
“I AM 3D HUB” els va mostrar diferents tècniques i materials d’impressió 3D, brindant-los assessorament sobre els materials més adequats per imprimir les carcasses dels seus satèl·lits. A més, també es van oferir a ajudar-los en la impressió una vegada tinguin els dissenys finals.
D’altra banda, SíOCast els va proporcionar una visió detallada del procés de creació d’objectes a partir de la injecció de plàstic. Els estudiants van poder entendre com funciona aquest sistema i com es pot aplicar en diferents indústries.
La participació en el Projecte CanSat i la visita a DFactory Barcelona han estat experiències transformadores per als estudiants del Cor de Maria de Valls. Aquestes oportunitats no sols els han permès explorar el vast univers de la ciència i la tecnologia, sinó que també els han inspirat a somiar en gran i a desafiar els límits del possible.
Agraïm sincerament a Dow i a DFactory Barcelona per obrir les portes de la innovació i l’aprenentatge al nostre alumnat, i esperem amb entusiasme els “CanSats” finals que resultaran de la participació d’aquests equips i descobrir quines missions duran a terme aquests mini satèl·lits i com aplicaran els coneixements adquirits durant aquest emocionant viatge educatiu. Aquesta experiència ha estat un recordatori que el coneixement i la inspiració estan a l’abast d’aquells que estan disposats a explorar i aprendre.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.