Alumnes de 4t d’ESO reben el 2n Premi Natura Maria Murtra

Alumnes de 4t d’ESO reben el 2n Premi Natura Maria Murtra

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’escola Cor de Maria de Valls ha estat guardonat amb el 2n Premi Natura Maria Murtra en la categoria d’ESO, atorgat per l’Institut d’Estudis Vallencs.

El reconeixement ha estat pel treball titulat “Els aiguamolls del Pla de Santa Maria. Un tresor natural de l’Alt Camp”, un projecte de recerca que posa en valor la riquesa ecològica i l’interès ambiental d’aquest espai natural de la comarca.

🔗 Pots consultar el projecte complet aquí: cordemariavalls.cat/aiguamollsPSM

LA SETMANA CULTURAL A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA

LA SETMANA CULTURAL A LA LLAR D’INFANTS DEL COL·LEGI COR DE MARIA

La setmana passada, el col·legi Cor de Maria va viure uns dies molt especials per als seus infants. Tots els nens i les nenes de la Llar d’infants van poder gaudir durant tota la setmana de diverses activitats ben diferents. Totes elles, activitats lúdiques però marcades per un component educatiu.

Cada aula de la Llar d’infants va preparar una proposta diferent per a cada dia. Els infants van participar amb entusiasme en activitats tan engrescadores com: “Psicomotricitat al jardinet”, “La llum ens fa jugar”, “Petits dentistes en acció”, “Pintem amb iogurt i colorant”, “Explorem amb les mans”,” No és sorra, és pa ratllat…!”, “Els tres porquets i la gran sorpresa”, “Petits grans artistes”, entre moltes altres.  

Un dels moments més especials de la setmana va ser la tarda de dilluns, quan les famílies van ser convidades a participar, juntament amb els seus fills i filles, en el taller Baldufa. Va ser una estona molt emotiva i enriquidora per a grans i petits i on van poder gaudir tots junts.

La setmana cultural va culminar amb la gran festa de l’escola, celebrada dissabte, on mares, pares, avis, àvies, alumnes i mestres van compartir un dia ple d’alegria, jocs, tallers i música. Sense cap mena de dubte, va ser una setmana plena de vivències que quedaran al record!

COLÒNIES DE L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA

COLÒNIES DE L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA

Els nens i nenes d’I3, I4 i I5 del col·legi Cor de Maria de Valls aquest mes de maig han viscut dues jornades plenes d’emoció, aprenentatge i convivència a la casa de colònies La Marinada, a Cambrils. Aquesta sortida, esperada amb il·lusió per tota la comunitat educativa, ha estat una oportunitat única per créixer, descobrir i compartir.

L’aventura va començar amb una sorpresa molt especial: l’arribada de l’avi Miquel, un vell pescador que, dies abans, havia enviat una carta a l’escola per explicar als infants la importància de cuidar el mar i tot el seu entorn. En persona, l’avi Miquel va captivar els petits amb les seves històries i saviesa, despertant en ells una gran curiositat pel món marí.

Però això no va ser tot. Els infants també van conèixer el carismàtic  pirata Potacrec, que els va convidar a participar en una autèntica recerca del tresor. Amb mapes, pistes i molta emoció, els nens i les nenes van explorar la platja de Cambrils fins a trobar el tresor amagat entre la sorra. Una experiència que va combinar joc simbòlic, treball en equip i imaginació.

Durant aquests dos dies, els infants van gaudir d’activitats diverses com tocar animals marins, participar en jocs cooperatius, ballar i compartir estones de convivència amb els companys i mestres. El punt final de l’estada va ser una passejada en barca pel port de Cambrils, una activitat que va meravellar a tothom i va posar el fermall d’or a una experiència educativa i emocionalment enriquidora.

Des del centre, es destaca la importància d’aquestes vivències fora de l’aula, que afavoreixen l’autonomia, la socialització i el respecte per l’entorn. Els infants del Cor de Maria ja somien amb les colònies del curs vinent, i no és per menys: han viscut una aventura que, sens dubte, recordaran tota la vida.

L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA AL TEATRE PRINCIPAL

L’ALUMNAT D’INFANTIL DEL COR DE MARIA AL TEATRE PRINCIPAL

La setmana passada els més petits de l’escola Cor de Maria de Valls van deixar bocabadat al públic amb la seva representació teatral “La casa encantada”, una obra original i interpretada pels alumnes d’Educació Infantil.

L’argument gira entorn d’un gos que s’escapa d’una casa de colònies i un grup de nens i nenes decideixen sortir a buscar-lo. Després de molt buscar el troben dins d’una casa que sembla estar encantada amb fantasmes, bruixes, bruixots i molts monstres, però tots molt simpàtics i que els acaben convidant a la festa d’aniversari de la mòmia.

Amb unes coreografies apreses pels alumnes, disfresses creatives i una narració plena d’humor i tendresa, els infants van captivar famílies i mestres.

El públic va acomiadar l’obra amb una gran ovació, i molts ja esperen amb il·lusió la pròxima producció dels petits artistes.

L’escola Cor de Maria presenta innovació i sostenibilitat a la XI Fira del Tastet de Ciència de Reus

L’escola Cor de Maria presenta innovació i sostenibilitat a la XI Fira del Tastet de Ciència de Reus

El passat 8 de maig, l’escola Cor de Maria va participar activament a la XI Fira del Tastet de Ciència celebrada a Reus, una cita anual que reuneix escoles i instituts del Baix Camp i de la província de Tarragona per compartir projectes científics i tecnològics desenvolupats per l’alumnat.

En aquesta edició, el centre va presentar el projecte “Vestim la Terra”, elaborat per l’alumnat de 3r d’ESO, una proposta interdisciplinària que combina sostenibilitat, creativitat i tecnologia per reflexionar sobre l’impacte de la indústria tèxtil en el medi ambient. Mitjançant una rentadora intel·ligent creada amb Arduino i brodats digitals amb TurtleStitch, els alumnes han demostrat com el disseny i la programació poden convertir-se en eines per fomentar el consum responsable i l’economia circular.

A més, l’escola va exposar una mostra del treball realitzat a l’optativa de 2n d’ESO “Eines digitals”, on l’alumnat ha après a crear continguts interactius, com ara presentacions multimèdia, infografies, museus virtuals i mapes digitals narratius amb ArcGIS StoryMaps, una eina que permet explicar històries geolocalitzades de manera visual i atractiva.

Per la seva banda, l’alumnat de primària també va tenir protagonisme amb dos projectes destacats. Els i les alumnes de 5è van presentar “Seguretat viària”, una proposta per promoure una mobilitat escolar segura i conscient per a tots els escolars i familiars, dissenyant un prototip de pas de vianants i senyalització que reforci la seguretat. 

Amb aquesta idea pretenem millorar l’entorn escolar i la seguretat intentant fer el mínim impacte a l’entorn, com ara obres al carrer, contaminació acústica pel soroll de les maquinàries de treball, ús de materials que desprenen olors fortes (nocives) per la salut dels infants i altres persones sensibles a aquests productes.

Mentre que els alumnes de 6è van exposar el projecte “Campament lunar”. En aquest projecte, els alumnes han dissenyat un campament lunar simulant les condicions reals que afrontaria la humanitat. Han experimentat les dificultats de viure sense atmosfera respirable, amb gravetat reduïda i exposició a radiació. També han analitzat els reptes logístics com el transport de materials i la generació d’energia i aigua. El projecte ha fomentat la creativitat i el pensament crític per superar aquestes barreres. Finalment, han entès que colonitzar la Lluna requereix grans avenços tecnològics i cooperació internacional. 

Amb aquesta participació, l’escola referma el seu compromís amb una educació basada en la investigació, la creativitat i la responsabilitat social i ambiental, fomentant vocacions científiques des de totes les etapes educatives i apropant l’alumnat a reptes reals mitjançant metodologies actives i projectes interdisciplinaris.