Avui, els nens i les nenes d’I5 del Cor de Maria de Valls han tingut l’oportunitat de submergir-se en el fascinant món de la televisió i els efectes especials a l’aula Hipàtia de l’escola, una aula especialitzada en projectes STEAM. Han conegut de primera mà el projecte dels alumnes de cicle mitjà i superior de primària, que han treballat amb la tècnica del croma, també coneguda com a chroma key.
El croma és un efecte audiovisual que permet substituir el fons d’una imatge o vídeo per una altra imatge o animació. Aquesta tècnica s’utilitza molt en el cinema, la televisió i la creació de contingut digital. Consisteix a gravar davant d’una pantalla d’un color uniforme (normalment verd o blau), que després pot eliminar-se digitalment i reemplaçar-se per qualsevol altre fons. Per exemple, els homes del temps fan servir un croma verd per projectar mapes meteorològics darrere seu, tot i que en realitat estan davant d’una pantalla verda.
Durant l’activitat, els alumnes d’I5 han après com funciona aquesta tècnica i han pogut veure’s a la televisió amb diferents imatges de fons, gràcies a la màgia del croma. Aquesta experiència ha estat molt enriquidora per als alumnes, que han gaudit descobrint els secrets de la televisió i han pogut experimentar de manera pràctica com es crea un programa meteorològic.
A més, han descobert que aquesta tècnica també s’utilitza en pel·lícules amb efectes especials, com les de Marvel o Star Wars, per afegir escenaris fantàstics o criatures generades per ordinador.
L’aula Hipàtia, amb el seu enfocament innovador i tecnològic, ha permès als alumnes d’I5 viure una jornada educativa i divertida, fomentant la seva curiositat i interès per les ciències i la tecnologia.
El passat dimecres 12 de febrer, els alumnes d’ESO del Cor de Maria van participar en la conferència virtual “CONFINT – Tinguem cura del planeta”, un esdeveniment que va servir de punt de trobada per compartir idees i reflexionar sobre les problemàtiques mediambientals actuals. Aquesta conferència forma part d’una sèrie d’activitats preparatòries per a una trobada més gran que es durà a terme el proper mes d’abril, on els alumnes es reuniran per parlar sobre les diferents problemàtiques detectades i les possibles solucions que s’han adoptat o que s’estan planificant.
Durant la conferència, els alumnes van ser agrupats en vuit grups de treball, cadascun centrat en problemàtiques mediambientals similars. Al Cor de Maria, van tractar el tema de la “desconnexió de la natura”, un fenomen cada vegada més present en la societat actual. Les nostres vides modernes ens han allunyat de la relació original que teníem amb el medi ambient. Així doncs, els alumnes van explorar evidències com el desconeixement del nostre entorn proper o la falta de consciència sobre la fauna que habita a les nostres contrades.
Va ser molt interessant poder escoltar les problemàtiques plantejades per altres centres i compartir les nostres pròpies idees per intentar solucionar-les. A través de la conferència, l’alumnat va poder aportar idees a altres projectes i alhora enriquir el propi, gràcies a les propostes i reflexions dels companys d’altres escoles.
Aquesta experiència va ser molt positiva. Els va permetre conèixer altres iniciatives i veure com diferents comunitats educatives estan treballant per cuidar el nostre planeta. A més, la direcció de la conferència va ser molt amable i va proporcionar suport constant, oferint idees i ajudant a enriquir les discussions.
En resum, aquesta conferència ha aportat noves idees als alumnes per seguir fent créixer el seu projecte, alhora que els ha permès establir connexions amb altres joves preocupats pel mateix objectiu: millorar la nostra relació amb el medi ambient. Ha estat, sens dubte, una experiència molt enriquidora que els ha fet reflexionar i, sobretot, els ha motivat a continuar treballant per un futur més sostenible.
Dos equips diferents d’alumnes de 3r d’ESO de l’escola Cor de Maria han estat seleccionats com a finalistes en el prestigiós concurs “STEAMing: donant ales al talent femení”, organitzat per Vueling, la Fundació Princesa de Girona i AulaSputnik. Aquest projecte té com a objectiu despertar vocacions STEAM entre les joves i fomentar la diversitat en la indústria de l’aviació.
El repte educatiu consistia en la creació d’un curtmetratge que ressaltés la diversitat en el sector aeronàutic, posant un èmfasi especial en el paper de les dones. L’objectiu era promoure el talent STEAM i desafiar els estereotips de gènere a l’aula, inspirant els alumnes a explorar professions tècniques i científiques mentre fomentaven la seva curiositat i interès en aquestes disciplines.
Per aconseguir-ho, els participants han rebut una formació especialitzada amb experts de l’àmbit STEAM i professionals de Vueling. A través d’un treball en equip, han desenvolupat projectes innovadors que han captivat el jurat.
Després d’una difícil deliberació i de manera extraordinària, dos equips de la nostra escola han estat seleccionats com a finalistes del concurs, una fita que demostra el talent i la dedicació dels nostres alumnes. El primer equip, format per Anna Parra, Marina Tella, Lucía Romero i Yaiza Paradas, es va desplaçar a l’aeroport de Reus per entrevistar una noia que està estudiant per ser pilot, destacant la seva experiència i motivació per trencar barreres en el sector. El segon grup, format per Jan Cruz, Sandra García i Anahí Rodríguez, va simular la història d’una nena que somiava ser pilot i que finalment ho aconsegueix, transmetent un missatge inspirador sobre la importància de perseguir els somnis malgrat els obstacles.
El premi consisteix en una visita institucional aquest divendres 14 de febrer a la seu de Vueling a Viladecans (Barcelona), plena de sorpreses i aprenentatge, on viuran una experiència única i enriquidora en el món de l’aviació.
Aquest assoliment és un exemple del compromís de la nostra escola amb la promoció de les carreres STEAM entre l’alumnat i l’impuls de la igualtat de gènere en sectors estratègics. Estem immensament orgullosos d’aquest èxit i desitgem el millor als nostres equips finalistes en aquesta etapa decisiva del concurs!
Des d’aquí, volem felicitar tots els alumnes participants per la seva dedicació i esforç, així com animar futurs estudiants a involucrar-se en iniciatives que fomentin la seva creativitat i interès per la ciència i la tecnologia. Seguirem treballant per inspirar i donar suport als nostres joves talents.
És una de les 12 escoles de Catalunya que aquest any duen a terme la prova pilot d’aquesta proposta educativa.
L’ICO (Institut Català d’Ornitologia) s’ha encarregat de preparar material educatiu i fer-lo arribar a les escoles participants per tal que els alumnes coneguin el món dels ocells, aprenguin a reconèixer les espècies més habituals que podem observar en un entorn proper a l’escola i facin un cens i seguiment d’aquests ocells.
El treball a l’aula s’alterna amb sortides per observar ocells i fer-ne un registre. La darrera setmana de gener vam fer les primeres d’aquestes sortides al parc de Mas Miquel. Els alumnes de primer d’ESO van tenir ocasió d’observar i escoltar el cant d’alguns ocells. És important reconèixer el color del seu plomatge i la forma del seu bec per distingir-los, però també fixar-nos en el seu cant.
Vam observar 19 espècies diferents: tudó, colom roquer, pinsà comú, tórtora turca, estornell, gafarró, griva, tallarol de casquet, tallarol capnegre, cotorreta de pit gris, garsa, mallerenga carbonera, mallerenga blava, pit-roig, verdum, raspinell, pardal comú, cotxa fumada i cuereta torrentera. El seguiment s’anirà fent al llarg de tot el curs per tal de veure quins ocells són presents tot l’any i quins són estacionals.
“CONNECTEM”: EL PROJECTE PEDAGÒGIC DE LA FUNDACIÓ EDUCATIVA COR DE MARIA
La Fundació Educativa Cor de Maria ha presentat el seu innovador projecte pedagògic, anomenat “Connectem”. Aquest projecte és fruit del treball d’anys de diferents membres de les escoles Cor de Maria que a través dels coordinadors pedagògics i els equips impulsors han donat forma a una creació que no només transforma l’experiència educativa del seu alumnat sinó que també estableix un model pedagògic innovador i inspirador que s’inicia a la Llar d’infants fins a l’últim curs de l’educació secundària obligatòria. El projecte pretén connectar emocions i aprenentatge. D’inici, destaca la importància de la persona que ens il·lusiona: una persona emprenedora, reflexiva, conscient, compromesa i competent. “Connectem” es vertebra en quatre eixos fonamentals que han estat dissenyats per fomentar el desenvolupament integral dels alumnes.
Eix del Pensament
L’eix del pensament es divideix en dos projectes principals: “Implicat” i “Improve”. Aquests projectes promouen el pensament crític i la reflexió, activant la solidaritat, la sensibilitat i l’acció social entre els estudiants. Els alumnes aprenen a analitzar i qüestionar el món que els envolta, desenvolupant una consciència social i una capacitat d’acció que els permet contribuir positivament a la societat.
Eix de l’Art
El projecte “+Art” estimula la creativitat i l’expressivitat dels alumnes. A través de diverses disciplines artístiques, els estudiants tenen l’oportunitat d’explorar i desenvolupar les seves habilitats creatives, expressant-se de manera lliure i autèntica. Aquest eix fomenta un entorn on l’art es converteix en una eina poderosa per al creixement personal i col·lectiu.
Eix Científic i Tecnològic
L’eix científic i tecnològic, amb el projecte “STEAM”, desenvolupa propostes educatives centrades en les ciències, la tecnologia i les matemàtiques. Aquest projecte integra aquestes disciplines de manera interdisciplinària, oferint als alumnes una comprensió profunda i pràctica dels conceptes científics i tecnològics. El Cor de Maria de Valls és un centre pioner en aquest àmbit, comptant amb la primera aula RTC de la demarcació, un espai dedicat a la recerca i la innovació tecnològica.
Eix del Benestar
Finalment, l’eix del benestar inclou els projectes “A Prop” i “Re-Cor-da”, que fomenten la capacitat dels alumnes per esdevenir protagonistes del seu benestar i de la cura de l’entorn i dels altres. Aquests projectes promouen hàbits de vida saludables, la consciència emocional i la importància de cuidar el medi ambient i la comunitat. Els alumnes aprenen a valorar i prioritzar el seu benestar físic i emocional, així com a desenvolupar una actitud responsable i respectuosa cap al seu entorn.
Amb la culminació del projecte “Connectem”, la Fundació Educativa Cor de Maria reafirma el seu compromís amb una educació integral i de qualitat, que prepara els alumnes per afrontar els reptes del futur amb confiança i competència. La Fundació Educativa Cor de Maria continua treballant amb dedicació i passió per oferir una educació que il·lusiona i transforma, posant sempre la persona al centre del seu procés d’aprenentatge.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.