La setmana passada l’alumnat de 6è de primària del Cor de Maria va visitar el Museu Internacional dels Titelles situat a Palau-solità i Plegamans per tal de complementar el treball que realitzen aquest trimestre en el seu projecte “El món dels titelles”.
En el recorregut pel Museu van poder admirar titelles de tot el món, tant antigues com modernes, i van aprendre sobre les diverses tècniques de manipulació que s’utilitzen per donar vida a aquests petits personatges.
També van poder tocar i jugar amb titelles de diferents tècniques: guant, boques grosses, fil, tiges,… i van poder gaudir d’un espectacle on la màgia i els titelles eren els protagonistes.
Per acabar, cadascú es va poder fer un titella per emportar-se cap a casa.
Per fi va arribar la Castanyada, una festa molt esperada per tots els nens i les nenes d’infantil del Cor de Maria. Al llarg de la setmana, els infants van poder gaudir de moltes activitats diferents, entre d’altres explicar i escoltar contes, cantar i ballar cançons de la castanyera i el marrameu, fer panellets, vestir-se de castanyers i castanyeres, però sobretot es van divertir molt quan el dijous va arribar a l’escola la tan esperada Maria Castanyera, que va baixar de la muntanya per fer una visita a tots els nens i les nenes de l’escola. Els va portar castanyes, les castanyes que després els alumnes d’ESO els courien i els portarien per berenar. Els nens i les nenes molt emocionats van poder ballar amb ella la cançó de la castanyera i compartir una estona divertida escoltant la seva història.
A la tarda, després d’anar a veure com es coïen les castanyes i menjar-se-les, van fer una divertida festa al pati amb tots els alumnes d’infantil.
El projecte “Punxes cap el Futur”, dirigit pels professors Imma Abad i Xavier Masip del Col·legi Cor de Maria de Valls, ha estat reconegut aquest dissabte 26 d’octubre amb el primer premi STEAM en el concurs internacional Ciencia en Acción. Aquesta notícia ha generat gran entusiasme en la comunitat educativa, que celebra l’esforç i la dedicació del grup d’alumnes de 3r d’ESO partíceps en la creació d’un projecte innovador i sostenible: Marc Adrian, Iria Alconada, Cira Álvarez, Marta Arredondo, Genís Delgado, Eloi Homs, Maria Ramos, Xènia Roig i Aina Roig.
El jurat del concurs ha dit: “Hoy tenemos el honor de destacar un proyecto excepcional en la categoría STEAM. Que destaca por su espíritu creativo, compromiso y visión, ya que es toda una declaración de intenciones para hacer del futuro un lugar mejor.”
El projecte “Punxes cap el Futur” posa en valor la importància del patrimoni arquitectònic local, la Torre Galimany, que té el potencial de convertir-se en un exemple de sostenibilitat. El jurat ha valorat la proposta per la seva integració de solucions innovadores en àmbits com les energies renovables, l’estalvi d’aigua, el consum responsable i un model turístic sostenible. A més, el projecte facilita la incorporació d’hàbits diaris que minimizen la nostra petjada de carboni.
La presentació del projecte va captivar al jurat, que va ressaltar l’emoció i la passió que els alumnes van transmetre en el seu vídeo. “Por todos estos motivos y por la gran emoción que este proyecto transmite en su vídeo de presentación, el jurado ha decidido otorgar el premio en la categoría STEAM a Punxes cap el Futur,” van concloure.
Aquesta victòria no només representa un reconeixement a la creativitat i l’esforç dels alumnes, sinó que també posiciona el Col·legi Cor de Maria com a pioner en l’educació per a la sostenibilitat i la innovació. La comunitat educativa espera amb il·lusió l’impacte que aquest projecte pot tenir en la conscienciació ambiental i en la revalorització del patrimoni local.
Amb aquest premi, “Punxes cap el Futur” no només obre la porta a noves oportunitats per als alumnes, sinó que també contribueix a fer del món un lloc millor a través de la sostenibilitat i el respecte pel nostre entorn.
Una de les activitats que duen a terme a l’aula els alumnes d’I5 del Cor de Maria és “El museu de les paraules”. Amb aquesta activitat pretenen motivar i fomentar l’aprenentatge de la lectoescriptura.
Aquesta activitat agrada moltíssim als infants. Consisteix que cada nen i nena, amb unes lletres que tenen en una capsa (cadascú la seva), formi la paraula que ell o ella vulgui.
Un cop confegida la seva paraula, acompanyats de la mestra, simulen que entren en un museu. Un cop dins el museu, cada infant exposa la seva paraula. Abans d’entrar, s’aprofita per recordar quines són les normes que hi ha en els museus com: entrar de manera ordenada, no cridar, respectar les obres, no tocar…
Aquestes paraules les formen a partir d’un vocabulari i amb unes lletres prèviament treballades a classe i que al llarg del curs van augmentat fins que coneixen totes les lletres de l’abecedari.
El projecte “Museu Virtual amb Intel·ligència Artificial” ha estat seleccionat com a finalista en la categoria de Competència Digital dels Premis Mentes AMI 2024, organitzats per la Fundación Atresmedia. Aquests guardons pretenen reconèixer l’esforç d’educadors i alumnes en l’ús innovador de la tecnologia per desenvolupar noves competències en el context educatiu.
Aquesta iniciativa, presentada per l’equip de professors compost per Imma Abad Nebot del Cor de Maria de Valls; Susana Alonso Ramos del CEIP Virgen de la Ribera en Paracuellos (Madrid); Cristina Blaya Góngora de l’Institut Premià de Mar (Barcelona) i Maria Teresa Mateo-Girona de la Universitat Complutense de Madrid, sorgeix d’un curs de formació en intel·ligència artificial (Escuela AIHUB de verano). Així, aquesta iniciativa utilitza metodologies innovadores per a crear un museu virtual col·laboratiu i promou les competències digitals i el pensament crític dels alumnes. El projecte destaca pel seu enfocament interdisciplinari, l’ús creatiu de la intel·ligència artificial i les accions que inclou el desenvolupament d’activitats, la creació de contingut digital i la reflexió sobre el seu impacte.
Els Premis Mentes AMI, que es convoquen anualment, busquen destacar aquells projectes que promouen la alfabetització mediàtica i informacional en les aules, una habilitat essencial en el món digital actual. En la seva edició de 2024, es va posar un èmfasi especial en la categoria de Competència Digital, que engloba aquells projectes que incorporen l’ús d’eines tecnològiques avançades com la intel·ligència artificial, la realitat virtual i altres recursos digitals en els processos d’aprenentatge.
Aquest divendres i dissabte, les professores responsables del projecte es van desplaçar a Madrid per assistir a una sèrie d’activitats organitzades per la Fundación Atresmedia. El divendres, van tenir l’oportunitat de visitar les instal·lacions d’Atresmedia, on van conèixer de prop el funcionament dels mitjans de comunicació i la importància de l’educació mediàtica en la societat actual. El dissabte, van participar en la gala d’entrega de premis, celebrada a Kinépolis, Ciudad de la Imagen, on es van presentar els projectes finalistes de tot l’Estat espanyol.
El projecte “Museu Virtual amb Intel·ligència Artificial” neix amb l’objectiu d’aprofitar les noves tecnologies per crear un espai virtual d’aprenentatge que fomenti el pensament crític, la creativitat i la competència digital entre els alumnes de diferents nivells educatius. Aquest museu virtual, en constant evolució, permet als estudiants crear i exposar continguts de manera interactiva, a la vegada que fan ús de la intel·ligència artificial (IA) per millorar i enriquir les seves aportacions.
El museu virtual és una plataforma digital on els alumnes poden explorar temàtiques diverses, com la història, l’art i la ciència, mitjançant l’ús de tecnologia IA. Els estudiants han après a utilitzar IA generativa per crear textos, avatars, presentacions i un xatbot.
Un dels aspectes més innovadors del projecte ha estat l’ús d’IA per a l’adaptació de materials educatius a diferents nivells d’aprenentatge i idiomes. Per exemple, els alumnes han treballat en la traducció de textos al català, espanyol i anglès, i han après a ajustar les seves explicacions per a diferents públics, des de companys de primària fins a presentacions en fires científiques.
El projecte també ha servit per treballar competències digitals clau com l’ús responsable de la tecnologia, la verificació de fonts d’informació i la comprensió dels limitis de la IA. Els alumnes han reflexionat sobre la precisió d’aquestes eines digitals, especialment pel que fa a aspectes com el gènere o els errors lingüístics, la qual cosa els ha ajudat a desenvolupar una visió crítica sobre l’ús d’aquestes tecnologies.
El reconeixement com a finalista en la categoria de Competència Digital dels Premis Mentes AMI representa un èxit important per al Col·legi Cor de Maria i posa en valor l’esforç constant del seu equip docent per integrar tecnologies digitals innovadores en l’ensenyament.
Imma Abad, responsable del projecte, explica que aquest tipus d’iniciatives són clau per preparar les noves generacions per als desafiaments del futur: “Amb el Museu Virtual amb IA, volem que els nostres alumnes no només aprenguin a utilitzar la tecnologia, sinó que la comprenguin i la utilitzin de manera crítica i creativa per solucionar problemes del món real”. La professora destaca també la importància d’acompanyar els alumnes en el seu aprenentatge de la IA: “És fonamental que el professorat guiï aquest procés, perquè és més eficaç que si els alumnes intenten aprendre-ho sols”.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat o Rebutjar tot.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Establida pel connector de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Anunci".
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per registrar el consentiment de l'usuari per a les galetes de la categoria "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Establida pel complement de consentiment de galetes GDPR, aquesta galeta s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les galetes a la categoria "Altres".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent & l'estat de la CCPA. Funciona només en coordinació amb la galeta principal.
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Galeta
Durada
Descripció
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Una galeta establerta per YouTube per mesurar l'amplada de banda que determina si l'usuari obté la interfície del reproductor nova o antiga.
YSC
session
La galeta YSC la configura Youtube i s'utilitza per fer un seguiment de les visualitzacions dels vídeos incrustats a les pàgines de Youtube.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt-remote-device-id
never
YouTube estableix aquesta galeta per emmagatzemar les preferències de vídeo de l'usuari que utilitza el vídeo de YouTube incrustat.
yt.innertube::nextId
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
yt.innertube::requests
never
Aquesta galeta, establerta per YouTube, registra un identificador únic per emmagatzemar dades sobre quins vídeos de YouTube ha vist l'usuari.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 years
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
_ga_4NWDHDECGD
2 years
Aquesta cookie és instal·lada per Google Analytics.
CONSENT
2 years
[learn_more caption="Click here to learn more"]YouTube estableix aquesta galeta mitjançant vídeos de youtube incrustats i registra dades estadístiques anònimes.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.