El passat dissabte 8 de juny un grup d’alumnes de 4t d’ESO del Cor de Maria van participar a la fase final del concurs mSchools Awards 2024.
MSchools és una comunitat global de docents, investigadors i responsables de polítiques compromesos a impulsar un canvi en l’educació mitjançant la promoció i integració de l’ús de la tecnologia en l’educació. Basada en la innovació, la col·laboració i la comunicació oberta, mSchools existeix per ajudar els educadors de tot el món a fer de la transformació digital una realitat a les seves aules i perquè els seus estudiants esdevinguin ciutadans digitals actius i responsables amb les habilitats necessàries per navegar pel món d’avui i de demà.
L’any 2019, mSchools va ser reconeguda oficialment per la UNESCO d’entre 150 propostes de 41 països, com a pionera i líder mundial en aprenentatge mòbil, transformació digital i inclusió educativa.
Els mSchools Awards 24 pretenen reconèixer propostes educatives transformadores i visibilitzar bones pràctiques que integrin recursos digitals a les aules per contribuir a la millora de les persones, societat i entorn.
L’alumnat del Cor de Maria participava amb el projecte “Cultius hidropònics” a la categoria de Plaques programables: Arduino. Aquest projecte de cultiu hidropònic neix d’una inspiració singular. Inicialment, l’alumnat estava immers en un altre projecte que modelava una ciutat a Mart. Durant la recerca l’alumnat es troba fascinat per la idea del cultiu hidropònic com una solució sostenible per a la producció d’aliments en entorns inhòspits. Així doncs, que decideixen explorar més a fons aquest concepte i desenvolupen un projecte independent, simulant el funcionament del cultiu amb plaques Arduino.
L’alumnat del Cor de Maria va resultar guanyador absolut amb aquest projecte que reconeix la feina ben feta i situa el Cor de Maria com a escola referent pel que fa als projectes d’innovació i transformació.