La robòtica i la programació educativa formen part d’un sistema d’aprenentatge interdisciplinari que a través de l’ús de les noves tecnologies, utilitzades com a eix transversals, potencien les habilitats i les competències de l’alumnat.
Des del col·legi Cor de Maria treballen des d’aquest curs l’objectiu STEAM per tal de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques buscant l’equitat de gènere.
I us preguntareu, què significa i què treballen amb l’STEAM?
S de Science: introdueixen el pensament i mètode científic.
T de Tecnologia: conèixer els robots, les peces i eines i fer-ne un ús.
E d’Enginyeria: construir solucions viables als reptes proposats.
A d’Art: amb creativitat, originalitat…
M de Matemàtiques: calculant el recorregut, el temps, la geometria…
Per aconseguir-ho treballen amb reptes que, mitjançant el treball cooperatiu i la construcció de robots (Bee bot, We Do, Mindstroms..), puguin resoldre.
Així doncs, el passat divendres 10 de maig, els i les alumnes de sisè de primària del col·legi Cor de Maria han participat per primera vegada a les jornades “Robocor” realitzades conjuntament amb la resta de companys i companyes de sisè de les altres escoles Cor de Maria a la Bisbal de l’Empordà.
El caràcter educatiu del Robocor ha superat totes les expectatives i ha quedat més que consolidat en aquesta primera edició. Un centenar de tallers dividits en vuit espais han afavorit que tots l’alumnat pogués desenvolupar les activitats amb èxit.
Una gran jornada que finalitzà amb una cloenda d’allò més dinàmica i participativa, amb un ball final per part de tots els participants.