Estudiants del Cor de Maria de Valls participants en el llançament del CanSat a l’aeroport d’Alguaire 

Estudiants del Cor de Maria de Valls participants en el llançament del CanSat a l’aeroport d’Alguaire 

El projecte CanSat és una emocionant iniciativa educativa en la qual els estudiants dissenyen, construeixen i llancen un petit satèl·lit de la mida d’una llauna de refresc. A través d’aquest projecte, aprenen sobre ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques d’una manera pràctica i emocionant. 

Després d’una selecció preliminar, dels 98 equips inscrits finalment en van quedar 30 que van arribar a la fase classificatòria per realitzar el llançament. Dos equips de l’escola Cor de Maria de Valls van ser seleccionats per fer el llançament del seu CanSat el passat dissabte dia 20 d’abril a l’aeroport de Lleida-Alguaire.  

L’equip ARES3-G1 format pels alumnes Lucia Abril, Carla Casado, Pau Maronda i Antoni Valdívia va ser un dels 18 equips seleccionats per fer l’enlairament des d’un coet. L’equip ARES3-G2 format pels alumnes Judit Muñoz, Jan Sancho i John Vargas va fer l’enlairament des d’una avioneta de l’Aeroclub Anoia.  

El dia 23 d’abril l’alumnat va presentar un document amb la informació científica que van recollir els coets i les conclusions finals. El dia 24 va ser presentat i avaluat davant d’un jurat a l’ESEIAAT. Des del Cor de Maria volem agrair la col·laboració de l’empresa Dow i de D-Factory. 

El CanSat és una competició que impulsa cada any a tot Europa l’Oficina Europea per a l’Educació en l’Espai de l’Agència Espacial Europea. La final catalana l’organitza l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC. 

Felicitats per la feina feta a tots els equips! 

L’ALUMNAT DE 4t D’ESO DEL COR DE MARIA VIATJA A ITÀLIA 

L’ALUMNAT DE 4t D’ESO DEL COR DE MARIA VIATJA A ITÀLIA 

La setmana del 15 al 19 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO de la Fundació Educativa Cor de Maria va realitzar el viatge de final de curs. Durant 5 dies van visitar les principals ciutats del nord d’Itàlia com: Verona, Venècia, Siena, Florència, Luca i Pisa.  

Van ser uns dies molt intensos i farcits de visites molt interessants. Així doncs, els alumnes van poder immortalitzar moments màgics a monuments emblemàtics com el pont dels sospirs o la plaça Sant Marc a Venècia, el Ponte Vecchio a Florència o la tradicional Torre de Pisa.  

De ben segur records i moments que s’emportaran per sempre i que faran d’aquest viatge una experiència inoblidable. 

ACTIVITATS PREVISTES A LA SETMANA SENSE SOROLL 2024. 22 – 26 DE ABRIL DE 2024

ACTIVITATS PREVISTES A LA SETMANA SENSE SOROLL 2024. 22 – 26 DE ABRIL DE 2024

INFANTIL

Infantil (I4-I5) i cicle inicial aniran en algun espai exterior de l’escola (pati, terrat). Els nens/es tindran una làmina en què hauran d’anar dibuixant tot allò que creuen que senten mentre gaudeixen del silenci (un ocell, nens de l’escola, avió…) Passada una estona, s’aturarà el temps i cadascú exposarà allò que ha escoltat mentre tots i totes estaven en silenci.

Finalment es farà una valoració de quins sons han estat els més escoltats per tots i quin ha estat el que ha passat més desapercebut.

PRIMÀRIA I ESO (TOTA LA SETMANA)

Durant tota la setmana no es posarà música a l’hora d’entrada a l’escola ni en acabar el pati. Els xiquets i les xiquetes d’escola verda indicaran amb un cartell quan poden pujar els alumnes cap a classe.

PRIMÀRIA I ESO

Taller de contaminació acústica a la nit a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO:

Els alumnes de 4t d’ESO realitzaran un taller per als alumnes de 5è i 6è de  primària.

En el taller es tractaran tres temes:

1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest taller s’explicaran les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris.

2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries, que han realitzat els alumnes de 4t d’ESO,  s’explicarà que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible.

3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut.

#SSSoroll2024



ALUMNES DE 3r D’ESO DEL COR DE MARIA PARTICIPEN A LA CONFERÈNCIA DEL CONFINT CATALANA 

ALUMNES DE 3r D’ESO DEL COR DE MARIA PARTICIPEN A LA CONFERÈNCIA DEL CONFINT CATALANA 

26 centres de tot Catalunya van participar en la conferència del Confint- Tinguem cura del Planeta. Aquesta trobada va tenir lloc el dimarts 16 d’abril al local de Fundesplai ubicat a El Prat de Llobregat. 

La CONFINT és un procés global impulsat pel govern brasiler que convida joves de tot el món a reflexionar i actuar per millorar el planeta. El projecte es desenvolupa a través de conferències escolars, autonòmiques, estatals i europees.  

Els alumnes del Cor de Maria estan treballant en diferents camps per intentar fer propostes de millora en el tema de contaminació acústica; per una banda, amb l’objectiu que es puguin dur a terme, i d’altra banda, amb la conscienciació de la importància que té per a la salut.  

En aquesta trobada s’han divulgat les línies de treball que aquest any els alumnes de 3r i 4t d’ESO del Cor de Maria han treballat realitzant les següents propostes: 

1. Un gos que borda a la nit pot despertar tota una comunitat de veïns. En aquest treball s’han estudiat les causes que poden fer que un gos bordi durant la nit i quines accions poden dur a terme els seus propietaris. 

2. Des d’una perspectiva municipal a l’estudi de recollida d’escombraries s’ha vist que, tot i disposar d’un sistema robotitzat altament eficient i modern amb índex de soroll baixos, es creu oportú que en el cas dels contenidors de vidre el soroll que es genera en buidar-los no es faci en horari nocturn (11 de la nit a les 7 del matí). A més, cal tenir en compte que un contenidor de vidre es buida aproximadament cada 15 dies (el contenidor marró o gris es buida diàriament). Tècnicament l’opció es creu viable i assumible. 

3. Concerts o música a la nit. Cal prendre consciència quina afectació té per al veïnat, tenint en compte els decibels amb què s’emet i la direcció en què es disposa l’escenari. Tenint en compte que comporta conseqüències per a la salut. 

Font: https://twitter.com/premsa_sost/status/1780191679703650635/photo/1

Per explicar tota aquesta temàtica l’alumnat del Cor de Maria ha portat un conjunt de maquetes per exemplifica de manera visual el projecte que presentaven en aquesta trobada. L’experiència va ser tot un èxit i molt enriquidora per a l’alumnat participant de la trobada.

Font: https://twitter.com/premsa_sost/status/1780176079908388934/photo/3

ESTUDIANTS DEL COR DE MARIA DE VALLS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE “CanSat” VISITEN DFACTORY BARCELONA: UNA EXPERIÈNCIA D’INNOVACIÓ I APRENENTATGE 

ESTUDIANTS DEL COR DE MARIA DE VALLS PARTICIPANTS EN EL PROJECTE “CanSat” VISITEN DFACTORY BARCELONA: UNA EXPERIÈNCIA D’INNOVACIÓ I APRENENTATGE 

En un emocionant viatge cap al futur de la tecnologia i la innovació, estudiants de la Fundació Educativa Cor de Maria de Valls han submergit les seves ments curioses en el Projecte CanSat. Aquest projecte, recolzat per l’Agència Espacial Europea, desafia joves de tota Europa a dissenyar, construir i llançar un mini satèl·lit de la grandària d’una llauna de refresc. En aquesta aventura educativa, tres equips de l’escola, tots sota el nom d’Ares III, estan competint en aquesta emocionant carrera espacial. 

Els equips Ares III estan immersos en el desafiament de desenvolupar tots els subsistemes essencials que es troben en un satèl·lit, des d’energia fins a comunicacions i sensors. Al llarg d’aquest procés, lliuraran tres informes detallats sobre el seu progrés i disseny. La culminació d’aquest esforç serà el llançament dels seus “CanSats” mitjançant un coet el dia 20 d’abril a l’aeroport de Lleida, on duran a terme una missió científica o demostració tecnològica que conclourà amb un aterratge segur. Posteriorment, les dades recopilades seran analitzades i presentades, representant el fruit del seu treball i la seva dedicació. 

El viatge de descobriment no es limita a l’espai exterior, ja que gràcies al patrocini de l’empresa DOW, els estudiants han tingut l’oportunitat única de visitar DFactory Barcelona. Aquest centre d’innovació 4.0, impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, té com a objectiu convertir Barcelona en l’epicentre de la innovació en el sud d’Europa. 

Durant aquesta visita, els alumnes van ser guiats per experts de “I AM 3D HUB” i SíOCast, que els van introduir en les tecnologies d’impressió 3D i injecció de plàstic, respectivament. Des de la selecció de materials fins a la fabricació d’objectes, els estudiants van presenciar de primera mà les últimes innovacions en fabricació i tecnologia. 

“I AM 3D HUB” els va mostrar diferents tècniques i materials d’impressió 3D, brindant-los assessorament sobre els materials més adequats per imprimir les carcasses dels seus satèl·lits. A més, també es van oferir a ajudar-los en la impressió una vegada tinguin els dissenys finals. 

D’altra banda, SíOCast els va proporcionar una visió detallada del procés de creació d’objectes a partir de la injecció de plàstic. Els estudiants van poder entendre com funciona aquest sistema i com es pot aplicar en diferents indústries. 

La participació en el Projecte CanSat i la visita a DFactory Barcelona han estat experiències transformadores per als estudiants del Cor de Maria de Valls. Aquestes oportunitats no sols els han permès explorar el vast univers de la ciència i la tecnologia, sinó que també els han inspirat a somiar en gran i a desafiar els límits del possible. 

Agraïm sincerament a Dow i a DFactory Barcelona per obrir les portes de la innovació i l’aprenentatge al nostre alumnat, i esperem amb entusiasme els “CanSats” finals que resultaran de la participació d’aquests equips i descobrir quines missions duran a terme aquests mini satèl·lits i com aplicaran els coneixements adquirits durant aquest emocionant viatge educatiu. Aquesta experiència ha estat un recordatori que el coneixement i la inspiració estan a l’abast d’aquells que estan disposats a explorar i aprendre.