CRÊPES franceses

CRÊPES franceses

Dins les activitats per conèixer les festes i les tradicions franceses, els alumnes de francès de primer d’ESO han participat en un concurs de crêpes per celebrar la Chandeleur.
La Chandeleur és una festa tradicional francesa que anuncia la fi de l’hivern i l’allargament de les hores de sol durant el dia.
Fer voltar una crêpe a la paella amb la mà dreta mentre aguantem una moneda amb l’esquerra, proporciona prosperitat.
Els alumnes de primer han confeccionat les crêpes a casa seva i les han decorat molt bé.
Hi havien crêpes salades, de pernil i formatge; i crêpes dolces, de xocolata, amb melmelades, Lacasitos, llaminadures, fruita, etc…
Moltes gràcies a tots per participar!
Realment eren totes molt apetitoses!!!

Crepes1 crepes220170215_101806

Parmi les activités pour apprendre les fêtes et traditions françaises les élèves de français de première année d’ESO ont participé à un concours de crêpes pour fêter la Chandeleur. La Chandeleur est une fête traditionnelle française qui annonce la fin de l’hiver et l’allongement des heures de soleil pendant la journée. Tourner une crêpe dans la poêle avec la main droite tandis que la gauche supporte une monnaie, fournit la prospérité. Les étudiants ont d’abord fait les crêpes à la maison et les ont joliment décoré. Il y avait des crêpes salées, du jambon et du fromage; et des crêpes sucrées,avec du chocolat, de la confiture, Lacasitos, bonbons, fruits, etc … Merci à tous pour votre participation! Vraiment toutes étaient très savoureuses !!!
CARNESTOLTES RECICLAT

CARNESTOLTES RECICLAT

Els i les alumnes de 2n A i B de primària del Col·legi Cor de Maria juntament amb les seves  mestres de plàstica han elaborat durant aquesta setmana un carnestoltes reciclat. Així doncs, tenint en compte que el Cor de Maria és escola verda, les mestres han partit de material de reciclable per elaborar el seu Carnestoltes. Ha estat un treball de creativitat i imaginació ja que les mestres no han donat pautes i cada alumne ha escollit lliurement el material que volia utilitzar.

L’experiència ha estat molt positiva ja que ha permès als nens i a les nenes treballar en equip tot i fer un projecte individual. S’han ajudat, s’han donat idees, han respost preguntes que sorgien entre ells i han col·laborat portant material propi per compartir.

20170214_151140 20170214_151317 20170214_151357 20170214_151611 20170214_152023 20170214_152039 20170214_152057 20170214_152103 20170214_152242 20170214_152549 20170214_160932
IMG-20170215-WA0000
IMG-20170215-WA0001 IMG-20170215-WA0002

ELS ALUMNES DE P5 FINALITZEN EL PROJECTE “LA PREHISTÒRIA”

ELS ALUMNES DE P5 FINALITZEN EL PROJECTE “LA PREHISTÒRIA”

ELS ALUMNES DE P5 DEL COR DE MARIA FINALITZEN EL PROJECTE “LA PREHISTÒRIA”

Els nens i les nenes de P5 del col·legi Cor de Maria posen punt i final al projecte que han estat treballant durant aquets dos últims mesos. A partir d’aquest projecte, els alumnes han pogut aprendre un grapat de coses sobre la prehistòria: com vivien, com vestien, de què s’alimentaven, quins animals caçaven… Els alumnes han elaborat un gran mural amb la seva família prehistòrica que ells mateixos han inventat. El senyor Troglo, el cap de família; la senyora Dita, la mare; i els seus dos fills petits: la Croma i el Nyó. Ha estat aquesta família qui s’ha encarregat d’ensenyar als nens i a les nenes com ser uns grans artistes gràcies a les pintures rupestres i als monuments megalítics.

Les famílies del Col·legi també han col·laborat amb el projecte. Elles han estat les encarregades de recollir material i dur a terme diferents descobriments amb els seus fills i filles, com per exemple, els impressionants mamuts i els bisons; o els dinosaures. Els infants han incorporat ja al seu vocabulari paraules com: tiranosaures, branquiosaures, velociraptors i triceratops. També han sabut que ben a prop de Valls, a can Ferrer de la Cogullada es troba un magnífic menhir de considerable alçada. Tot plegat una excursió de només 22 km molt recomanable.

projecte p5_1 projecte p5_2 projecte p5_3 projecte p5_4 projecte p5_5 projecte p5_6