ELS NENS I LES NENES DE P5 VISITEN EL MERCAT

ELS NENS I LES NENES DE P5 VISITEN EL MERCAT

El passat dimecres al matí, els i les alumnes de P5 del Col·legi Cor de Maria van passejar pel nucli antic de la ciutat, per carrers estrets i, en alguns casos, desconeguts, per tal de visitar el mercat dels pagesos.  Els alumnes van tombar pels carrers dels Metges, la plaça del Blat, i el carrer de la Carnisseria fins a arribar a la plaça de les Garrofes. Durant el passeig van poder veure un munt de paradetes: de verdures, d’hortalisses, de fruites diverses, de bacallà, olives…

CIMG6846

Com que estem en temps de calçotades, també van aprofitar per badar davant les paradetes on hi venien calçots. Van descobrir entre tots, que els calçots són una varietat de cebes tendres que els pagesos calcen a mesura que creixen; per això, són tant llargs i prims i es mengen escalivats juntament amb una salsa anomenada “salvitxada”, que és una salsa de tipus romesco.

CIMG6848

Després d’una estona de passeig, es van dirigir cap a la Cooperativa agrícola de Valls on venien llavors i plantes de tota mena. Allí van comprar planter de cebes i enciams.

???????????????????????????????

Ara la feina serà plantar aquestes llavors al Col·legi, regar-les i tenir-ne cura per tal de tenir una bona collita.

???????????????????????????????

3R PRIMÀRIA. XERRADA DELS AGENTS RURALS “Conèixer ens ajuda a prevenir”

3R PRIMÀRIA. XERRADA DELS AGENTS RURALS “Conèixer ens ajuda a prevenir”

Els alumnes de tercer de primària del Col·legi Cor de Maria van rebre, com cada any, la visita dels agents rurals per realitzar la xerrada “Conèixer ens ajuda a prevenir”.

IMG_0186

La xerrada va mostrar les diferents tasques que realitzen els agents rurals tot posant especial incidència en el fet de prevenir incendis. Per exemple, per tal d’evitar focs, els alumnes van aprendre que una barbacoa ha de ser d’obra, ha de tenir xemeneia, i a la part superior, ha de tenir un mata guspires, una reixeta tipus mosquitera que evita que puguin sortir guspires. Fer un foc a terra és il·legal!

IMG_0187

Els agents rurals també van comentar tota una sèrie de qüestions del que està ben fet i del que no, com per exemple: no llençar brossa, no fer foc… Al mateix temps, van explicar quina feina fan els agents rurals, com buscar animals ferits, cercar paranys no autoritzats, controlar la fauna amb sortides diürnes i nocturnes, utilitzar correctament camins per on hi circulen motos que no puguin molestar els excursionistes…

IMG_0191

També van explicar que per observar ocells cal estar amagats i a una certa distància per tal de no molestar-los. Si observem la natura, podem distingir de manera fàcil unes petjades de guineu, gos, esquirol, porc senglar i toixó. També els mostraren ocells que trobem a la nostra comarca com el gaig, la mallerenga carbonera, el picot, el pit-roig i  el tudó, entre d’altres.

Cada any a Catalunya es cacen entre 35.000 i 45.000 senglars però, tot i així, encara és insuficient, ja que aquests animals cada any provoquen nombrosos accidents de trànsit. Mai hem de donar menjar als senglars.

Si els agents rurals es troben animals ferits, els traslladen als centres de recuperació de fauna salvatge per curar-los. Un cop recuperats, els alliberen un altre cop a la natura.

Si ens trobem una animal ferit o mort hem de trucar al 112.

Els alumnes van participar de manera ben activa en la xerrada que van realitzar els agents rurals de l’Alt Camp.

El coneixement en matèria mediambiental és un eix bàsic que el Cor de Maria potencia amb xerrades com aquesta ja que conèixer l’entorn proper ens ajuda a cuidar-lo i a estimar-lo.

1r ESO. XERRADA SOBRE EL TABAC

1r ESO. XERRADA SOBRE EL TABAC

La  setmana passada una infermera del CAP de Valls va visitar el Col·legi Cor de Maria per tal de fer una xerrada als alumnes de 1r d’ESO sobre els diferents efectes del tabac, els seus  perjudicis i les seves conseqüències.

20180124_130029

Amb una ampolla d’aigua i una cigarreta, va mostrar a l’alumnat tot el fum negre que va a parar als pulmons de les persones que fumen. Els va fer adonar que no valia la pena malgastar ni els diners ni la salut en una substància nociva que t’acaba destrossant per dins. Una bona manera de conscienciar l’alumnat dels perjudicis del tabac.

20180124_130046

A CICLE INICIAL FEM DE CIENTÍFICS

A CICLE INICIAL FEM DE CIENTÍFICS

Els alumnes de primer B dins la complementària Petits Científics aquest trimestre fem pràctiques científiques al laboratori de la nostra escola.

DSC_6158

Cada setmana fem  dos experiments amb la nostra professora i utilitzem el mètode científic per fer-los.

DSC_6159

Observem  el que utilitzarem i en prenem nota, prediem què ens sembla què passarà i fem l’experiment.

DSC_6174 (1)

Llavors apuntem el resultat a la nostra fitxa d’observació i en parlem.

DSC_6186

Ens ho passem molt bé fent de científics! Treballem aspectes com l’electricitat estàtica, la barreja d’àcids i bases, l’efecte de substàncies quotidianes i la seva interacció i moltes altres coses.

L’EDUCACIÓ EMOCIONAL A CICLE INICIAL

L’EDUCACIÓ EMOCIONAL A CICLE INICIAL

Des de ja fa uns quants cursos l’escola Cor de Maria dóna molta importància a l’educació emocional dels seus alumnes. Per aquest motiu, adaptant-se a les característiques individuals del seu alumnat, a Cicle inicial de primària les mestres duen a terme moltes activitats encaminades a ajudar els nens i les nenes en la gestió de les emocions i en tot el que comporta l’educació emocional.

ControladorGaleria (1)

Aquest curs han començat a primer de primària un projecte interdisciplinari anomenat “Emociona’t”. El projecte que té com a fil conductor les arts plàstiques com a expressió dels sentiments i les emocions. A més, realitzen moltes activitats que els permeten treballar aquest projecte des de diferents aspectes com gràfiques d’emocions dels nens de la classe, petites redaccions,…

ControladorGaleria

Amb aquest tipus de treball, l’escola busca que els nens i les nenes millorin les seves competències socials i individuals i, al mateix temps, evitar conflictes tot donant-los moltes eines per trobar solucions al que senten i a respectar els sentiments dels altres.