Tallers d’economia

Tallers d’economia

taller economia 1 taller economia 2 taller economia 3Amb l’objectiu d’oferir i reforçar els coneixement financers explicats a l’assignatura d’Economia de 4t d’ESO, el Col·legi Cor de Maria ha decidit participar en el tallers d’educació financera impartits en el marc del programa EFEC, realitzat per l’Institut d’Estudis Financers.

La peculiaritat del programa és que els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a bancs i entitats financeres (professionals en exercici o jubilats).

El programa s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE) i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Els  tallers s’han desenvolupat, revisat i avaluat amb un comitè assessor format per professors de centres públics i concertats i representants del departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Els tallers impartits han estat:

  • Administrant els teus diners: gestió dels pressupostos personals.
  • Endeutar-se? Amb seny!: com evitar el sobreendeutament i com conèixer els productes de crèdit.
  • Inversió intel·ligent: entendre el binomi risc / rendibilitat. Finances socialment responsables.
  • Els dubtes quotidians d’en Jaume: situacions financeres quotidianes: consum intel·ligent, apartats d’una nòmina, pagaments online i introducció als tipus de canvi.
  • (In)forma’t per decidir: el dret bàsic dels consumidors és el dret a la informació.

El Cor de Maria valora molt positivament la realització d’aquests tallers, tan pel que fa a l’aportació dels professionals voluntaris com per la participació activa dels alumnes d’Economia.

 

ELS ALUMNES DEL COR DE MARIA TREBALLEN LA PSICOMOTRICITAT COM A METODOLOGIA D’APRENENTATGE

ELS ALUMNES DEL COR DE MARIA TREBALLEN LA PSICOMOTRICITAT COM A METODOLOGIA D’APRENENTATGE

Els nens i les nenes d’Educació infantil del Col.legi Cor de Maria de Valls treballen a l’aula de psicomotricitat de l’escola diferents aspectes relacionats amb l’aprenentatge. Així doncs, treballen la coordinació, la motricitat, la percepció, els reflexes… Tot plegat, amb els múltiples materials de què disposa l’aula, els infants descobreixen les infinites possibilitats de fer coses amb el seu cos, a més de fer volar la imaginació.

IMG_2964 IMG_3023 P1250051 P1250072 P1250073 P1250102

Els alumnes de segon de cicle inicial treballen els sentiments

Els alumnes de segon de cicle inicial treballen els sentiments

L’alumnat de segon de primària del Cor de Maria engegà el curs passat a través de l’àrea de plàstica un projecte amb els alumnes de primer de primària per tal de treballar les emocions. Enguany, l’escola ha decidit continuar amb aquest projecte per treballar les formes de manifestar-se els sentiments i les emocions dels seus alumnes.

sentiments1

Les emocions poden ser negatives si ens provoquen malestar; positives si afavoreixen l’èxit i l’assoliment dels nostres objectius, o bé, ambigües si depenen del moment. Les emocions estètiques són les que manifestem davant d’una obra d’art.

sentiments2

L’educació de les emocions ha de formar part de l’educació dels nens, ja que això els ajudarà a tenir una bona autoestima, a tenir actituds positives, a reconèixer els sentiments dels altres i, per tant, a resoldre els seus conflictes.
Els nens i les nenes amb una bona educació emocional sabran expressar els seus sentiments i seran capaços de controlar-los.

 

Una de les activitats que els alumnes duen a terme és el “Bon dia”. Cada dia, els nens i les nenes saluden els seus companys i companyes i els preguntem com se senten.

 

Un cop per setmana veuen un curt animat que dóna peu a parlar dels sentiments.

Al plafó de la classe hi tenen penjades frases inspiradores de personatges famosos i en parlen.

 

És bo ajudar els infants a convertir-se en persones empàtiques, és a dir, persones capaces de posar-se al lloc dels altres. També ajudar-los a adquirir autonomia i una major capacitat per prendre decisions per si sols, en les situacions que vagin sorgint dia a dia. Per aquest motiu, l’escola potencia activitats com aquestes i realitza força treballs en grup, sobretot a les classes de Coneixement del Medi.