Orientació acadèmica

Orientació acadèmica

Avui els alumnes de 4t d’ESO han visitat les instal·lacions de l’institut Pere Martell i del Cal·lípolis. La visita està englobada en les actuacions planificades per tal de realitzar l’orientació acadèmica individualitzada abans de fer les preinscripcions de cara al curs vinent. La sortida ha estat molt interessant i profitosa pels estudiants de 4t d’ESO que estan planificant el seu futur acadèmic.IMG-20170118-WA0005 IMG-20170118-WA0006
EL MEDI AMBIENT A LES TEVES MANS

EL MEDI AMBIENT A LES TEVES MANS

Els agents rurals realitzen la xerrada “Conèixer ens ajuda a prevenir” per als alumnes de tercer de primària del Col·legi Cor de Maria .

La xerrada realitzada ens ha mostrat les diferents tasques que realitzen els agents i posa especial incidència de com poder prevenir incendis si realitzem les coses ben fetes. A tall d’exemple per evitar focs una barbacoa ha de ser d’obra, ha de tenir xemeneia, i a la part superior ha de tenir un mata guspires, una reixeta tipus mosquitera que evita que puguin sortir guspires. Fer un foc a terra és il·legal!

Els agents rurals van comentar tota una sèrie de qüestions del que està ben fet i del que no (no llençar brossa, no fer foc,…) Al mateix temps també van explicar quina feina fan els agents rurals, com buscar animals ferits, cercar paranys no autoritzats, controlar la fauna amb sortides diürnes i nocturnes, la utilització correcte de camins per on hi circulen motos que no puguin molestar els excursionistes…)

Per observar ocells hem d’estar  amagats i a certa distància per tal de no molestar-los. Si observem la natura podem distingir de manera fàcil unes petjades de guineu, gos, esquirol, porc senglar i toixó. També ocells que trobem a la nostra comarca com el gaig, la mallerenga carbonera, el picot, el pit-roig i  el tudó, entre d’altres.

Cada any a Catalunya es cacen entre 35.000 i 45.000 senglars, però tot i així encara és insuficient, cada any provoquen nombrosos accidents de trànsit. Mai hem de donar menjar als senglars!

Si els agents rurals es troben animals ferits, els traslladen als centres de recuperació de fauna salvatge per curar-los. Un cop recuperats els alliberen un altre cop a la natura.

Si ens trobem una animal ferit o mort hem de trucar al 112.

Els alumnes van participar de manera activa en la xerrada que van realitzar els agents rurals de l’Alt Camp.

El coneixement amb matèria mediambiental és un eix bàsic que el Cor de Maria potencia amb xerrades com aquesta ja que conèixer l’entorn proper ens ajuda a cuidar-lo i estimar-lo.IMG_7326IMG_7328 IMG_7333

CREACIÓ D’UN HORT INFANTIL

CREACIÓ D’UN HORT INFANTIL

 

El col·legi Cor de Maria aposta per l’aprenentatge experimental dels seus alumnes a través del mètode científic. Així doncs, és per aquest motiu i perquè el Col·legi s’està preparant per formar part de les Escoles Verdes de Catalunya, que aquest curs el Cor de Maria ha engegat el projecte de crear un hort vertical en un dels patis d’educació infantil.

L’hort és un petit espai on els nens i les nenes poden observar i explorar les característiques dels diversos elements que formen part d’aquest ecosistema. Experimentar, provocar canvis, registrar les seves conseqüències i observar el procés de creixement  de les plantes així com els animals que viuen en aquest espai.

Així doncs, al llarg del primer trimestre, han estat treballant amb els seus alumnes tot un grapat d’activitats prèvies a la realització de l’hort, per tal que puguin observar, conèixer i, posteriorment, reconèixer els elements i les característiques pròpies del funcionament d’un hort i els elements que aquest integra.

Els infants han tingut l’oportunitat d’explicar que és per a ells un hort, visualitzar els elements necessaris per donar-li vida, qüestionar-se quines plantes es poden trobar en un hort cada temporada, degustar els fruits propis de cada estació; observar, experimentar i classificar diferents tipus de llavors; dur a terme la plantació d’aquestes llavors per tal d’observar la seva transformació i les parts que té una planta; utilitzar els estris necessaris per treballar en un hort…

Així doncs, els nens i les nenes disposaran, a partir d’aquest trimestre, d’un espai del qual hauran de tenir cura, plantar, regar i observar l’evolució del seu propi hort.

Amb aquesta experiència l’escola pretén treballar la responsabilitat i la sensibilitat que s’ha de tenir vers l’entorn.

CIMG0763 CIMG0764 CIMG5153 CIMG5156 hort1 hort2 hort3 hort4 hort5 hort6 hort8 hort9 IMG_3263 IMG_3270 IMG_7730 P1260187