Calafell, Altafulla, Montsonís, Barcelona i Reus han estat els destins escollits per les excursions que ha realitzat l’alumnat d’ESO del Col·legi Cor de Maria.
La setmana passada, tot l’alumnat d’educació secundària va participar en diverses sortides temàtiques. Aquestes activitats formen part de la programació del centre i tenen un marcat interès didàctic i cultural.


1r d’ESO: Calafell i Altafulla.
Els i les alumnes de primer van visitar la ciutadella ibèrica de Calafell i la vil·la romana dels Munts. A Calafell van aprofundir en el món dels ibers: la seva vida quotidiana i els seus costums, també van fer un taller per aprendre com busquen restes antigues els arqueòlegs i com les interpreten. A la vil·la d’Altafulla van descobrir la vida aristocràtica romana. Gràcies als personatges històrics Caius i Faustina, van conèixer que els habitants gaudien de la tranquil·litat rural sense renunciar al luxe i al refinament.

2n d’ESO: Montsonís i les Pallargues.
L’alumnat de segon va centrar-se en l’època medieval visitant dos castells: Montsonís, a la Noguera, i les Pallargues, a la Segarra. El primer és un castell habitat, declarat bé cultural d’interès nacional, on encara oneja la bandera a la Torre de l’Homenatge. El segon, documentat des del segle XI com a Castellum Espalargi, és avui un palau històric també protegit com a bé cultural.

3r d’ESO: Barcelona i l’art romànic.
Els i les alumnes de tercer van anar al MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya), allí van participar en uns tallers on se’ls ajudava a descobrir el simbolisme de les imatges que trobem en les pintures romàniques. Prèviament, els alumnes ja havien treballat a l’aula uns valors actuals que en aquests tallers es van relacionar amb la manera d’entendre el món a l’època medieval. El matí va acabar amb una visita guiada per les sales del romànic d’aquest museu.

4t d’ESO: Modernisme a Reus.
Finalment, l’alumnat de quart va visitar l’Institut Pere Mata i va fer una ruta pels edificis modernistes de Reus. Van conèixer els trets principals del modernisme i el context econòmic i social del segle XIX. La jornada va acabar amb la pujada al campanar de Sant Pere per gaudir de les vistes de la ciutat.
