|
El treball pretén conèixer més
profundament l’entorn relacionat amb els ocells dins l’àmbit urbà de la nostra
ciutat i de la comarca. Per aquest motiu, els alumnes de 4t d’ESO realitzen una
iniciativa de participació de tota l’escola (infantil, primària i ESO)
realitzant diferents activitats. Inicialment, es va sol·licitar autorització a
l’àrea de medi ambient de l’Ajuntament de la nostra ciutat per a la col·locació
de 37 caixes nius a diferents espais públics de la ciutat. Es dissenyen i construeixen menjadores per a
ocells i caixes niu de models diferents adaptades per a diferents espècies. Es
col·loquen i les classes apadrinen les caixes niu. Els alumnes de 4t d’ESO realitzen
xerrades explicatives per fer conèixer les principals espècies a la nostra
ciutat. Es fa un seguiment de les caixes niu per conèixer quines espècies
s’instal·len i es realitza un cens dels nius d’oreneta en
una àmplia àrea de la ciutat (alumnes de primària). Es desenvolupa amb
electrònica el control d’entrada d’ocells a les caixes niu. S’utilitza el mòbil
per fer mesures i obtenir dades utilitzant diferents Apps (aplicacions per
smartphones). Es desenvolupa un programa de reintroducció de l’òliba en una
zona propera a la ciutat utilitzant la tècnica del hacking (els alumnes han de
portar menjar durant uns 40 dies per tal de fer la cria de l’òliba)
Un dels objectius principals del treball
és apropar la població de Valls a la natura que hi ha als parcs i jardins de la
nostra ciutat, a fi que la natura urbana sigui integrada i estimada per tots
els ciutadans.
|
Our project pretends to know more deeply the birds’ environment of our
town and region urban area. For this reason, students from the 4th ESO
course are carrying out an initiative involving the whole school (kindergarten,
primary and secondary schools) by performing different activities. Initially,
permission from the area of environment from the city hall was applied for in
order to hang 37 nest boxes in different public zones of our town. Students
design and build models of bird feeders and different nest boxes adapted to
different bird species. The nest boxes are hanged and are sponsored by every
classroom.
The 4th ESO students give talks about the most important bird species in
or town. The nest boxes are monitored in order to know which species settle in
the nests and, a census of common house martin nests is done by the primary
students in a wide area of the town. The birds’ entrance inside the nest
boxes is controlled electronically. We use mobile phones to get measurements
and data using different mobile apps. A reintroduction program of the owl is
developed in a zone located near the town using a technique called hacking
(students must bring some food to feed the owl chick for a period of 40 days).
One of the main objectives of the project is to bring the population
closer to the nature existing in our parks and gardens, so that urban nature is
integrated and loved by all citizens.
http://www.cordemariavalls.cat/nius/
|
El trabajo pretende analizar y dar a conocer más
profundamente el entorno relacionado con los pájaros dentro del ámbito urbano
de nuestra ciudad y de la comarca. Por este motivo, los alumnos de 4º de ESO
llevan a cabo una iniciativa de participación de toda la escuela (infantil,
primaria y ESO) realizando diferentes actividades. Inicialmente, se solicitó
autorización en el área de medio ambiente del Ayuntamiento de nuestra ciudad
para la colocación de 37 cajas nido en diferentes espacios públicos. Se diseñan
y construyen comederos para pájaros y cajas nido de diferentes modelos
adaptadas para diferentes especies. Se colocan y las clases apadrinan las cajas
nido. Los alumnos de 4º de la ESO realizan charlas explicativas para dar a
conocer las principales especies de nuestra ciudad. Se realiza un seguimiento
de las cajas nido para conocer qué especies se instalan y se efectúa un censo
de los nidos de golondrina en una amplia zona de la ciudad (alumnos de
primaria). Se desarrolla con electrónica el control de entrada de los pájaros a
las cajas nido. Se utiliza el móvil para tomar medidas utilizando diferentes
Apps (aplicaciones para smartphones). También se desarrolla un programa de
reintroducción de la lechuza en una zona cercana a la ciudad utilizando la
técnica del hacking (los alumnos deben llevar comida durante unos 40 días para
realizar la cría de la lechuza)
Uno de los
objetivos principales del trabajo es acercar la población de Valls a la
naturaleza que hay en los parques y jardines de nuestra ciudad, a fin de que la
naturaleza urbana sea integrada y amada por la ciudadanía.
Para más
información visítese la página web: http://www.cordemariavalls.cat/nius/
|
COR DE MARIA VALLS 2014
Barra de
menú
|